Fear no darkness!

Gabriella Toresson / 29 September, 2017 kl 11:42 / Allmänt
4 kommentarer


Fredag. En väldigt grå sådan. Både vädret och humöret känns grått. Igår var ingen bra dag faktiskt. Ändtarmen som aldrig vill vara frisk jävlas igen. Blod och flera tömningar per dag, så nu står jag på kortison igen. Och det gör mig stressad. Jag kan ju inte hålla på med kortison hela tiden och en dålig ändtarm kan man ju inte ha kvar hur länge som helst. Efter en framtida operation är fler barn inte aktuellt och det är DE som gör mig stressad. Jag tycker att det är fruktansvärt att man när man är 25 år ska behöva känna stress över att man inom viss framtid kommer måsta genomgå en operation som gör att det inte är att rekomendera (om de ens går?) att skaffa barn efter det. Om den här satans ändtarmen bara hade hållt sig frisk hade jag inte behövt fundera på det här. 
 Jag önskar så mycket att allt bara kunde få vara bra nu! 
 
Sen har vi ju ett barn som vi är superglada för (såklart!!!), det är ett mer barn än många kanske någonsin får. Men om man ändå känner att man skulle vilja ha ett till så vill man ju. Då är ju "ni har ju iaf ett" en klen tröst. Sen vet jag ju såklart att vissa drömmer om att bara kunna få ett barn! Men jag kan ju inte jämföra mig med alla andra hela tiden.. 
 
Det är ju lite min grej att lyckas tänka att det alltid finns någon som har det värre och så är det ju såklart även här. Men nu skulle jag väldigt gärna ha fler barn och då måste jag väl ändå få vara lite ledsen eftersom att det verkar vara lite trixigt. Min läkare sa att de kanske inte går att bli gravid ändå, med  tanke på inflammationen i kroppen. Så hen menade på att det kanske inte spelar någon roll om jag genomgår en operation eller inte. 
I vilket fall som helst tycker jag det känns helt fruktansvärt att "min biologiska klocka" ska börja ticka redan nu. 
Jag tycker inte de ska vara så och det är inte såhär jag har framför mig att livet skulle bli...
 
Jag blir faktiskt himla ledsen när jag tänker på hur allt blev...
 
 

Kommentarer
Postat av: Carro

Love you ❤

2017-09-30 @ 00:01:35
Postat av: Linda

Hej hej!

Jag brukar läsa din blogg då och då för jag har också stomi. Vet inte om vi har samma sjukdom eller hur det ser ut för dig men jag tänkte bara säga att det finns andra mediciner än kortison! Jag vet inte hur många olika jag provat! Jag har haft stomi i 4 år och mina läkare säger att jag kan bli gravid men min kropp kommer inte prioritera en graviditet om en inflammation i ändtarmen finns.

Jag har varit i kontakt med en IVF klinik och dom har sagt att dom behandlat flera patienter med ileostomi och det har funkat! Så tappa inte hoppet!
Kram

2017-09-30 @ 04:35:14
Postat av: Sandra

Självklart får du känna så!! Det är DINA känslor och dom är viktiga 💜

2017-10-07 @ 23:11:30
URL: http://nouw.com/sandrahedman
Postat av: Gabriella

Hej! Jag tittar in på din blogg lite då och då, va jobbigt för dig att du står på kortison än en gång!
Har du testat att ta bort gluten? Men framförallt mjölkprodukter? Och inte endast laktosen. Läst om många som blivit mycket bättre på en mjölkfri kost och speciellt dom som haft problem med ändtarmen. Kanske värt att prova.
Ha de bra

Svar: Äter inte jättemycket gluten men har såklart inte uteslutet det helt och hållet. Inte heller mjölkfritt, kanske ska testa det :)
GabriellaToresson

2017-10-10 @ 13:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback