Sundsvall!

Gabriella Toresson / 08 Juni, 2017 kl 20:56 / Allmänt
0 kommentarer


Vi åkte hem till Sundsvall i fredags. Har bott i huset hela tiden men första halvan av veckan utan varmvatten. Nåja, de gick ju bra ändå! Nu tror jag de börjar bli klart på nedervåningen iallafall, kakelkillen var här idag och kaklade in vår lilla låda vi har på väggen eftersom vi har vägghängda toaletter. Antar att den bara ska fogas och sen kommer rörmokaren hit och sätter fast toa, handfat och dusch. Sen är vi fri hantverkare. Iallfall för ett litet tag. Lär väl dyka upp något mer fel inom kort. Detta ÄR verkligen ett oturshus.


Igår frågade vi rörmokaren om vi kunde använda tvättmaskinen och om vi kunde ställa tillbaka torktumlaren på den så vi slapp ha den i hallen. Vi fick grönt ljus på båda så imorse slog jag på en tvätt och började städa. När tvättmaskinen skulle centrifugera var jag på toan uppe och skurade. Alltså ljudet från nedervåningen var de värsta jag hört. Smög mig nedför trappen och tänkte att grävaren måste vara här och gräva bort något. Men jag hör ju sedan att ljudet kommer från tvättstugan. Öppnar dörren lite försiktigt och möts av kaos. Torktumlaren har ramlat ner från tvättmaskinen, luckan man lägger tvättmedel och sköljmedel i har öppnats så de är sköljmedel överallt SAMTIDIGT som de låter som att hela tvättstugan håller på att explodera. Jag får panik och ringer till Sebbe helt hysterisk och säger att huset kommer sprängas. Alltså jag överdriver kanske lite. Men ingen som inte vart med om detta själv kan föreställa sig ljudet. 
Tydligen (ska man läsa manualer och skit innan man kör igång något nytt, men de tar så lång tid) så är de fyra långa skruvar på baksidan tvättmaskinen man ska ta bort för att trumman ska bli lös, eller något sådant. Såklart hade jag ju inte gjort det. Därav en ny men trasig torktumlare. Som tur var gick inte tvättmaskinen sönder iallfall. Men en ny torktumlare måste vi köpa.. 🙄 
Alltså, det är bara hos oss detta skulle hända!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback