En liten notis..

Gabriella Toresson / 20 Juni, 2017 kl 22:26 / Allmänt
3 kommentarer


Jag är ju som väldigt många av er redan vet väldigt lätt att göra irriterad. Hehe, ingen vidare egenskap såklart men jag kan reta upp mig på saker så förbenat. 


Jag älskar att vara i Sundsvall men nått jag tycker är så bedrövligt jobbigt med att vara här är att folk in i det sista försöker bestämma över vad vi ska stoppa i VÅRT barn. Jag är inte överens med tanken att ilse ska äta godsaker VARJE dag. Jag vill veta att hon ändå får i sig saker som kroppen behöver för att orka hålla humöret och orken uppe en hel dag. Nästan varenda dag sen vi kom hem skulle jag nog säga att vi fått höra nått i stil med "men en festis kan hon väl få. Fyfan va taskigt. En Festis har ingen dött av" 

Nej, jag vet absolut att hon inte kommer dö av att dricka en Festis. Jag är inte knäpp. Men jag ser ingen mening med att hälla i sig 10 sockerbitar för att man är törstig. Min unge ska inte dricka Festis. Punkt. Inget att diskutera. Vill jag skrika i fejjan på folk. 
Det behöver inte vara festis, de kan vara glass, kakor, bullar osv. Det är helt enkelt ingen bra bensin för en människokropp. 

Jag är ingen matlagare och ingen expert. Men jag försöker verkligen allt jag kan för att Ilse ska äta varierad och nyttig mat. Jag försöker få henne att äta rotsaker, bönor, grönsaker och frukt. Jag är somsagt inte någon expert men jag mår bra av att veta att jag har gjort vad jag kan för att hon ska få i sig den näring hon behöver för att kunna hålla sig frisk och stark och kunna växa ordentligt! 

Så snälla, vi behöver inte höra hur taskiga vi är för att vi inte vill att ilse ska äta socker mest varje dag. Vi gör det för att vi vill hennes bästa. Och vi skulle aldrig yttra oss om någon annans familjs val att ge sitt barn den ena eller den andra maten så varför måste folk tycka ha sig rätt att kommentera våra? Det här med att "vi är så taskiga" känns ju 90-tal om nått. Läs en bok. 

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Lina

Det är du och Sebbe som är föräldrar till Ilse så ni avgör
vad ni vill att hon stoppar i sig. Det är ingen annans ensak.
Bra du står på dig! /Lina

2017-06-21 @ 19:42:19
Postat av: Anonym

Amen på den gabbi!

2017-06-21 @ 22:33:31
URL: http://nouw.com/Amandaes
Postat av: Anonym

Amen på den gabbi!

2017-10-08 @ 11:32:55
URL: http://nouw.com/Amandaes

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback