Ingen skola den här hösten heller..

Gabriella Toresson / 20 Juli, 2017 kl 22:39 / Allmänt
3 kommentarer


Ingen skola i höst heller. Är så less på att aldrig komma in på någonting jag söker så jag tror jag lägger en liten spya. 


Hade sökt skola typ över hela Sverige. Såklart lite onödigt då det egentligen bara är Karlstad och Sundsvall som är aktuellt. Menmen, kom ju inte in på någon av dom ställena så behöver ju inte fundera på det. Blir så less på gå mot ännu en höst utan att veta vad jag ska göra. Förra året var tanken att plugga och kom jag inte in på något då så skulle jag bara vara mammaledig till efter jul. Sen blev det ju aldrig aktuellt för mig att söka skola till vårterminen men jag känner att det hade suttit så fint att börja plugga nu. Dels för att vi har 2 år kvar i Karlstad och de skulle ju vara grymt att börja plugga samtidigt som ett nytt kontrakt startar för min karl. Då hade jag bara haft 1 år kvar när de kommer bli aktuellt med flytt. Nåja. Får försöka hitta på något annat att göra. 

Försöker hitta ett jobb som passar mig och min familjs vardag. Inte de lättaste som outbildad. Skulle LÄTT kunna jobba i butik men det är ju inte de bästa arbetstiderna eftersom jag ofta är själv med Ilse. Hon är ju minst 3 dagar i veckan helt och hållet mitt ansvar.. 
Jag skulle nästan kunna jobba med vad som helst, förutom nått där jag behöver åka hem till folk för de törs jag inte. 
Önskar så mycket att jag kommer in som reserv. Det kommer ju inte hända men jag måste få göra något för min egen skull nu! 

Min tanke har vart att om jag skulle komma in på skola här i Sundsvall så tar jag med mig Ilse hem hit en termin, sen kanske man kan få flytta över till Karlstad. Det skulle såklart vara kämpigt men en termin skulle jag/vi ju fixa. Sen är det ju allt praktiskt som skulle vara lite drygt. Dagisplats, sen vill jag ju ha samma dagisplats i Karlstad som hon har nu den dagen vi skulle flytta tillbaka dit. Sen INTE MINST mina läkare i Karlstad. Det knyter sig lite i min mage när jag tänker på att vi en dag kommer flytta därifrån eller att läkarna jag haft där kommer sluta jobba. Jag har verkligen blivit väl omhändertagen där så det skulle kännas skit faktiskt. Att på något vis få börja om eller vad man ska säga. Sen skulle de ju kännas brutalt av mig att flytta ifrån Sebbe MED Ilse. Men de skulle ju bara vara för en kort tid.

Ja, men ni hör ju. Jag är typ den sista reserven och jag funderar ändå på sånt här. Jag är en funderare. Ibland kan jag sitta och fundera på saker och när jag säger till Sebbe vad jag tänker blir han lite rädd för mig. 
Dock så kommer det med mina läkare att hända. Att jag kommer flytta ifrån dom. Fruktansvärd tanke faktiskt.



Kommentarer
Postat av: Anna

Har du gjort högskoleprovet? På vissa utbildningar är det två köer, och då brukar kön för de som gjort högskoleprovet vara kortare. Så blev det för mig när jag sökte till sjuksköteskeutbildningen :)

Svar: Nej, jag har aldrig gjort det då de aldrig funnits barnvakt.. måste försöka lösa det i höst :)
GabriellaToresson

2017-07-21 @ 11:08:47
Postat av: Carro

Hej, Har till och från läst din blogg sedan ni bodde i USA. Jag bodde själv i Kanada vid samma tillfälle under en termin och kom av en slump in på din blogg då. Brukar inte kommentera på bloggar eller så men vill bara säga att du, vad det framstår på din blogg, tagit dig igenom allt vad som hänt på ett sånt grymt sätt! Är så imponerad! Ville därför skicka lite pepp och skriva att en av mina närmsta kompisar låg som sista reserv till mkn/vår utbildning - men hon kom in! Hon ringde och låg på institutionen som det gällde och förklarade att hon i princip kunde flytta med några timmars varsel. Det gjorde att hon kom in! Heja dig! 👊🏻

Svar: Tack! Va snällt skrivet ☺️ Får hålla tummarna att jag kommer in ✊🏽
GabriellaToresson

2017-07-23 @ 21:56:57
Postat av: Amanda

Jag håller tummar och tår för att du ska komma in som reserv eller få ett jobb som du trivs med! Det förtjänar du efter allt du har fått gå igenom :) Läser din blogg regelbundet och tycker det är så grymt av dig att kämpa på som du gör! Ingen ska behöva gå igenom det helvete du tog dig igenom.. Men du gjorde det och nu är du starkare än någonsin! Fortsätt att kämpa på, du är grym! Styrkekram 💕

2017-07-28 @ 00:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback