Måndag!

Gabriella Toresson / 30 Januari, 2017 kl 20:37 / Allmänt
1 kommentarer


Jag försöker få min make att skriva ett inlägg här på bloggen om hur han tycker att det har varit att leva med en person som har haft väldiga magproblem. Hur han tycker att det har påverkat vår familj osv. Men han vill dock inte, jag fortsätter väl tjata tills han ger mig sig ;)

 
Lillen har just somnat och hunnit vakna igen pga den förbannade hostan. Inte klokt vad en sån liten människa kan hosta alltså. Hon somnar, hostar, vaknar och grinar och somnar igen. Sen om och om igen! 
 
Som jag skrev tidigare är de så segt att vara hemma med sjuka barn, speciellt om de är väldigt pigga. Ilse har varit feberfri idag men hostig och snorig. Vi har försökt fördriva dagen på bästa sätt. Rensat kläder som vi lämnat till myrorna ( fasen vad jag slängt idag), försökt oss på att spela memory (lite överkurs för ilse ännu) gått prommis och sedan var vi tvugna att åka till apoteket för att hämta ut mer bajstillbehör till mig... Mycket roligare blev inte den här dagen!
 
Får se vad morgondagen kommer bjuda på, S har match i vanlig ordning så vi tjejer får roa oss själva.. Är ilse utan feber imorgon tror jag tusan vi åker och fikar någonstans. 
 
 
 
 
En trevlig fika förra veckan. Jag åt en brutalt god crossiant med mjölchoklad inuti!

Kommentarer
Postat av: Emma

Ett tips för hosta som nästan alltid funkar är att klyfta två lökar, lägga i en skål och hälla på hett vatten. Ställ nära sängen utan risk för att komma åt skålen.

Svar: Vi brukar faktiskt göra det! Mycket bättre än hostmedicin =)
GabriellaToresson

2017-02-06 @ 15:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback