Höstterminen 2017!

Gabriella Toresson / 08 Augusti, 2017 kl 10:51 / Allmänt
1 kommentarer


Om en vecka är det tanken att Ilse ska börja föris igen. Det är blandade känslor från min sida faktiskt. Det känns bra för att jag vet att hon gillar det, hon har pratat om sitt "dasis" och sina fröknar hela sommaren men å andra sidan känns det dåligt pga att jag inte har någon sysselsättning.
 
I våras hade jag dåligt samvete varje gång jag lämnade henne där men då, kan jag se såhär i efterhand behövde jag ju en dagisplats. Dels var jag ju sjukskriven och så behövde jag verkligen tid för att min kropp skulle kunna återhämta sig ordentligt. Det är egentligen först nu jag verkligen känner igen min kropp och mig själv igen. 
Därför känns det lite fånigt att lämna henne på dagis ca 3 dagar i veckan. Även fast jag vet att hon gillar det, trivs, utvecklas och mår bra av det så känns det ändå inte 100% bra ifrån mitt håll. Menmen, vi får se. Hon var ju inte där överdrivet mycket i våras så det blir väl ungefär samma nu. Cirka 9 timmar i veckan typ. 
 
Men nått jag inte tänkt på tidigare är att hon nu omfattas av "allmän förskola". Tycker det är märkligt det där. Om jag förstått det rätt kommer Ilse gå på föris helt gratis from nu. Jag fattar verkligen inte varför barn (som uppnått en viss ålder) med föräldrar som går hemma ska ha sina barn GRATIS på förskola? Jag menar, det är ju ingen som tvingar en att ha kidsen på föris om man själv är hemma liksom.. 
Finns säkert någon bra förklaring som jag bara inte kan se..
Kan någon förklara det för moi?
 
 

Kommentarer
Postat av: Gertie

Gå in på skolverket.se å läs å få lite info och gör sen som ni sen känner bäst för fina Ilse..det är ju ni som bestämmer!!!

2017-08-08 @ 23:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback