Förevigt arbetssökande.

Gabriella Toresson / 08 Augusti, 2017 kl 22:30 / Allmänt
7 kommentarer


Nu är jag smått irrad på att dom som gått en 3-årig klipp och klistra utbildning på gymnasiet ska komma före mig när de gäller jobb på förskola. Jag anmälde mig till vikariepoolen till förskola här i Karlstad (NÅTT måste jag ju göra) men jag hade inte det som krävdes. Hade jag vart barnskötare (dvs gått bf) så hade jag fått vart med, men inte nu. 

Det betyder alltså att SEBBE skulle få ett jobb på förskola före mig. Förstår ju absolut att de vill ha utbildade människor till sånna jobb men ärligt. Vad har bf med saken att göra? Här kan jag ju faktiskt tycka att de borde gå lite på erfarenhet, om det "bara" är barnskötarutbildning som behövs. Suck... 


Kommentarer
Postat av: Maja

Men vad konstigt?! Jag jobbar själv som vikarie, dock inom en privat förskola. Hur bra som helst, de jag jobbar hos äger tre förskolor i min stad så jag hoppar runt lite på framförallt två utav dom. Superbra! Kolla om du kan hitta någon privat förskola som behöver vikarier (vilket alltid behövs?). Jag fick komma på en intervju, som på de flesta arbeten och prata med chefen som gillade mig och dagen efter jobbade jag min första dag sen har det rullat på i 3 år! Lycka till!!! Kram

2017-08-08 @ 23:35:50
Postat av: Clara

Hej! Jag är från Karlstad och har jobbat inom vikariepoolen, men i Hammarö kommun! Mycket bättre, behövde ingen utbildning alls. Har du bil är de superbra, Sök där istället! 😃👍🏼

2017-08-09 @ 19:39:51
Postat av: Annika

Hej! Jag är förskollärare och jobbar i Karlstad kommun, tycker de är jätte konstigt att Karlstad fortfarande säger att de inte tar in outbildade vikarier med tanke på att vi ofta har vikariebrist. Prova att höra av dig till den som är ansvarig för vikariepoolen och se om du inte kan skriva in dig ändå 😊

2017-08-11 @ 09:33:14
Postat av: Anna

Konstigt! Angående din önskan att plugga, gör högskoleprovet! Jag kom in på universitetet med hjälp av de provet. Jag pluggade inte innan provet och det var 10år sen studenten. Gör det en gång och se vart det tar dug! Kört hårt!

2017-08-15 @ 13:45:19
Postat av: Hanna

Kolla deras annons nu. Krävs ingen utbildning;

http://karlstad.se/Naringsliv-och-arbete/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb/?Guid=20D6DF49-58D2-454A-9887-AFC4ED42C465#jobdetail

2017-08-16 @ 11:02:38
Postat av: Anonym

Mitt tips det råder vikarie brist överallt! Gå till en eller flera förskolor be och få träffa förskolechefen. Prata med hon eller han och berätta situationen om att du vill jobb och att du kan lämna referenser om de skulle då vilja. Skulle bli chockad om inte den chefen ringer och erbjuder dig jobb när någon är sjuk då!

2017-08-21 @ 04:33:22
Postat av: Malin

Tänkte också föreslå Hammarö kommuns vikariepool om det finns möjlighet för dig att arbeta där! Där jobbade jag under en period och jag har varken gått Bf eller någon utbildning. Lycka till med vad som än dyker upp! :)

2017-08-21 @ 09:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback