3 saker som stör mig!

Gabriella Toresson / 20 Oktober, 2016 kl 12:41 / Allmänt
0 kommentarer


Nu ska jag skriva ett inlägg om saker jag är otroligt less på!

1. Att folk tar sig rätten att kommentera andra människors kroppar.
Min kropp är tydligen en kropp som varenda människa har rätt att kommentera. Saker som "herregud, de är bara skinn och ben på dig nu", "ät lite till, de behöver du" eller "du ser nästan sjuk ut" är inte snällt eller omtänksamt att säga, de är bara elakt.

2. Negativa undertoner.
Alltså nej och åter nej. Jag kräks. Ska ge ett exempel. Vi leker att jag går på Leos lekland i läppstift och högklackat och någon måsteeee fälla kommentaren "ojoj, här var man tillfixad för att leka." Men nej. Knip käft om ni inte har bättre folkvett än så.

3. Egentid.
Det nya ordet för alla som fick barn på 2000-talet. Ja, de är skönt att gå ut och äta i lugn och ro ibland. Men att jag och Sebbe skulle kunna gå ut och äta tillsammans någon/några gånger i månaden är något jag inte förstår hur man som föräldrar kan räkna med att kunna göra när man har barn. Att kissa på Stickan och se ett + tycker jag är som att säga tack och adjö lugna middagar, sovmornar och filmtittande. Nä, egentid tycker jag är lol. Och nu ska ni ju veta att detta kommer från en som ALDRIG har egentid.

 

 

Och nu ska jag skriva något som jag inte stör mig på. Det finns människor jag verkligen beundrar! i detta fall är det alltid tjejer men de finns självklart killar också och de beundrar jag lika mycket. Men alltså, tjejer som lever exakt samma liv som mig. Dvs i en stad där man inte har några släktingar att luta sig tillbaka mot när allt känns lite jobbigt och har barn (räknas bara om man har minst 2 barn) Alltså jag tycker dom är så jäkla grymma!! ATT ratta 2 barn (eller flera) är mycket. Och att ratta 2 ungar med en man som ofta är borta är ju såklart "ännu mer" Ni är grymma och jag beundrar er som fixar allt på egen hand så jäkla mycket! Det kan vara bland de coolaste jag vet!

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback