When you become a monster!

Gabriella Toresson / 19 December, 2016 kl 20:43 / Allmänt
0 kommentarer


Sen jag kom från sjukhuset har mitt tålamod och mitt humör verkligen vart så långt ner på botten de går att komma. Minsta lilla motgång har fått mig att bli ett monster. Min man och min fantastiska mormor, som varit med oss i Karlstad sen jag blev utskriven, har fått sig både en och två utskällningar. Helt fruktansvärt, jag vet. Och dom har absolut inte förtjänat något av det. Ett exempel var när S hade handlat med sig mat hem efter en träning och skulle laga enchiladas, en rätt som jag verkligen diggar. Nu var de ju bara så att denna rätt innehåller en del rödlök och lök är inte optimalt för mig att äta. Så jag blir, bokstavligt talat ett monster och frågar hur fan han tänker och att han minsann får åka och handla något annat. Sen hoppar jag in i duschen. Väl där inser jag ju hur hemskt det är att jag beter mig så, så jag får ropa in honom och säga förlåt och att det blir jättegott men att jag egentligen inte ska äta så mycket lök. Han lagade och jag åt. Ljuvligt gott.


Att Rune föll på att sprängas när jag vaknade dagen efter behöver man ju inte bry sig om, den gjorde ju inte det. 
Alltså inte sprängas av bajs utan luft. Jag släpper ju numera mina fjärtar helt okontrollerat i min påse. Och lök gör att man blir "gasig", alltså ingen vidare kombo när man inte kan hålla in en fjärt..;)

Tålamodet och humöret blir bättre i takt med att jag mår bättre. Samma kväll som enchiladas-kvällen pratade vi lite om det fantastiska humör jag haft på sista tiden och jag kom på att de är tusan värst för mig själv. Jag vet/visste inte om jag vill(e) grina, skrika, stänga in mig i lägenheten helt själv föralltid eller bara gräva ner mig någonstans. Och att känna själv att man är rent av en riktigt surpuppa mot min man, dotter och mormor är en hemsk och fruktansvärd känsla. 
Att vara arg, ledsen och frustrerad över en situation man inte kan rå på är hemskt, speciellt när den situationen gör en till en dålig mamma/fru. Hemskt hemskt. Vill aldrig mer känna som jag känt de sista veckorna.. 

Min och Sebbes senaste smskonversation ☝🏼 han längtar nog mycket efter som fru! 🙈


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback