En ny vinterjacka!

Gabriella Toresson / 28 December, 2016 kl 11:36 / Allmänt
2 kommentarer


Nått jag verkligen skulle villhöva (vilja ha+behöva=villhöva) är en ny vinterjacka. Den röda jag håller i handen på bilden fick jag i julklapp när jag gick i ETTAN PÅ GYMNASIET! Snacka om kvalité! Det är den bästa jackan jag haft. Varm och lagomt lång. Ettan på gymnasiet är alltså 9 år sen nu i jul, snacka om valuta för pengarna! 
Men nu börjar den spela på sista refrängen och jag känner mig faktiskt lite less på den, av någon underlig andledning.
 
Iallafall, igår skulle jag på apoteket och hämta ut en sån där liten beställning igen och då gick jag in på en butik jag aldrig annars går in i eftersom allt där inne är så satans dyrt.
Om jag säger som så, jag skulle nog hoppat att gå in där igår också. Såklart så hittar jag den perfekta jackan att köpa. Svart, lagomt lång, svart pälskrage och bara alldeles alldeles underbar! Nu var den underbart dyr också trots att den var på 30% rea, så den fick jag snällt hänga tillbaka. Trist. När saker är dyrt.
 
Hur trevlig jacka?
 
Att den har en riktig pälskrage går ju att diskutera om det är bra eller dåligt. Jag äter kött och jag köper skinnskor och skinnväskor men jag skulle aldrig köpa en riktig pälsjacka. Jag vet inte ens om man kan jämför skinnskor med en pälsjacka? Men i vilket fall så tas pälsen och dunet på alla woolrichs jackor från djur som redan är slaktade för att ätas. Så då tycker jag att det känns som en annan sak. Eventuellt (helt säkert) tycker säkert många att jag är ute och cykla nu. Men så ser jag det. 
 
Info från deras hemsida! 
 
Woolrich policy kring dun och fjädrar

Dun och fjädrar som används som stoppning är biprodukter från matindustrin och Woolrich garanterar att inget dun eller fjädrar kommer från plockning av levande djur eller liknande. Vi anser att plockning av dun eller fjädrar från levande djur är vedervärdigt och omänskligt och kommer aldrig vara en del i att stödja denna verksamhet.

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tyckte mig se att det är 50% nu:-)

2017-01-03 @ 20:26:49
Postat av: Anonym

Tyckte mig se att det är 50% nu:-)

2017-01-03 @ 20:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback