En mindre bra dag!

Gabriella Toresson / 06 December, 2016 kl 09:27 / Allmänt
1 kommentarer


Egentligen vet jag inte om jag borde skriva det här. Men jag gör det!

Igår var första gången som stomiägare som jag totalt bröt ihop. Det började redan på Apoteket när jag skulle hämta ut min "lilla" beställning med stomigrejer. När jag skulle betala så ville jag skrika rätt ut! Nästan 2000 spänn för någonting man verkligen inte ens vill ha. Så då blev jag lite lätt småledsen och jävligt förbannad på läkarna i Sundsvall. Jag vet att man inte kan titta bakåt och det som hänt har ju hänt. Men jag kan ändå inte låta bli att undra om jag skulle kunna ha sluppit detta.

Kände mig rätt så sur och hade taggarna utåt hela dagen typ. Sen när vi skulle gå och sova gick de inte att hålla tillbaka längre.

Jag grinade och grinade och grinade. Bad Sebbe de snällaste jag kunde att han bara skulle väcka mig från den här jävla mardrömmen. Jag förstår inte hur detta kunde hända. Kan jag inte bara få vrida tillbaka klockan ca 6 månader och gå till doktorn tidigare...

Jag har ju vart väldigt positiv hela tiden till den här påsen och jag vet ju att den kommer göra mitt och min familjs liv bättre. Men varför kan man inte få ha en normalt fungerande mage? Nä, igår var en riktigt skitdag som jag vill radera.
Och jag vill aldrig mer betala för skiten på apoteket. Det kommer jag givetvis inte undan men vet ni hur mycket man kan göra för 2000kr??????? Sjukt mycket roligt!

Tur jag har henne där! Min alldeles egna snoriga unge ❤️


Kommentarer
Postat av: Julia

har precis hittat din instagram och kom sedan hit. Må säga vilken jäkla kämpe du är, helt sjukt att du inte har fått rätt vård från början.. En fråga, borde du inte få något bidrag för dessa EXTREMT tråkiga utgifter?? All kärlek till dig!

Svar: Hej! Jo, alltså när man kommit upp till en viss summa kickar ju högkostnadsskyddet in. Men de kommer bli typ 600-700 kr i månaden...
GabriellaToresson

2016-12-13 @ 17:31:20
URL: http://https://www.instagram.com/jullster/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback