Viktigast av allt.

Gabriella Toresson / 05 Januari, 2013 kl 20:30 / Allmänt
2 kommentarer


Som ni kanske vet så blev ju jag faster för ca två veckor sen. En helt underbar (såklart) unge föddes 21 december. Tyvärr föddes Erixon´s lilla prins med något ingen människa ska behöva ha, nämligen cancer. Det är helt sinnersjukt och jag kan inte tänka på det lilla livet utan att tangenterna blir suddiga och tårarna bränns fan bakom ögonlocken. 
.
Och jag måste få säga att sjukvården är ett jävla skämt! Han föddes på fredagen innan jul och fick inte göra en magnetröntgen direkt utan var tvungen att vänta på nästa vardag!!! Då de var väldigt många röda dagar fick dom alltså vänta i 5 eller 6 dagar (om jag räknat rätt) på att få göra en magnetröntgen. Är det inte helt sjukt? Som TUR är har den lilla kämpen VÄLDIGT lugna föräldrar. Hade de vart aggressiva jag hade jag nog suttit anhållen för olaga hot eller nått i den stilen.. Jag är sjukt förbannad på sjukvården kan jag lova. Sånt ska man väl absolut INTE behöva vänta på att få göra. Helt sjukt och skulle jag vara en av dom som tog beslutet om att dom var tvungen att vänta skulle jag fan börja fundera över att byta jobb. 
Jag har ingenting bra att säga om Sundsvalls sjukhus just nu och de kommer ta LÅNG tid innan dom får mitt förtroende igen. 
.
Nu hållar vi alla tummar som finns för att lilla hjärtat fixar det här och de kommer han ju att göra, han har inget annat val!!! De är en tjurig liten rackare precis som de andra grabbarna i familjen Erixon. 
.
Som jag sa så har han dom bästa och starkaste föräldrarna man kan önska sig! Dom har öppnat en insamling på barncancerfondens hemsida där man enkelt kan skänka en slant om man vill. Klicka här för att vara med och besegra den vidrigaste sjukdommen som finns. 
Ingen kan göra allt, men alla kan göra något!
.
.
Vi älskar dig lilla plutt! 

Kommentarer
Postat av: Emma Westling

Åhh jag grinar ihjäl mig då jag läser! Lille lille bebisen <3
Hur kan världen vara så orättvis?? Nu ber vi till högre makter att han hjälper honom och alla närstående att besegra och klara av detta!!

2013-01-06 @ 16:37:55
Postat av: Angen

Men lill plutten.
Man får ont i hjärtat.
Orättvisa värld.

2013-01-07 @ 20:40:58
URL: http://angenf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback