Världens bästa syster!

Gabriella Toresson / 10 September, 2011 kl 21:44 / Allmänt
1 kommentarer


Gabriella - Min lillasyster
Jag kommer inte ihåg när du kom
men när jag frågar pappa om jag var stolt svarar han OM?
Mamma säger att jag blev hjälpsam och vuxen när du tittade ut
kanske berodde det på att tiden som ensamt barn var slut
Du var så liten och söt och du var bara vår
man visste inte då att det skulle bli annat om nått år
Jag försökte få ha mina grejer ifred
men det var väldigt svårt med dig bredvid
Du ville alltid synas mest och blev för mig därför en liten pest
"Här är jag" blev tröttsamt efter ett tag
men i ishallen lekte vi tillsammans varje dag
Där älskade vi att vara och det var inte så bara
Vi tog hand om dom med värkande rygg, inte dom med utslagna tänder
Framför massagebänken var vi trygg när vi knådade med våra små händer

Jag vet att jag var hemsk mot dig vissa tider
tro mig när jag säger att jag ofta för det lider!

Du försökte länge "hitta dig själv" i sporter och instrument
Konståkning var inte din grej eftersom du har sånt häftigt temperament
Ridning fick din mage att må riktigt dåligt
och när du sa till pappa att du ville ha en fiol slog han huvudet i något tåligt
En hockeypojk han så gärna ville ha också kom du å ja..
Trots det grät han så han efter andan fick chippa
när han våra navelsträngar fick klippa
Sång och dans har du alltid gillat och i folks hår hållt på och pillat
I bagageluckan satt vi och diggade till Kung av sant med Gyllene tider
För oss var det riktiga sommartider

Tiden går så fort och du vet väl att DU är det bästa mamma och pappa gjort?
Nu när vi är stora och bästa vänner förstår jag hur du känner
Jag vet att jag kan berätta allt för dig, utan att du dömer mig
Du skyddar mig alltid, oavsett vad
Om du bara visste vad du gör mig glad
För dig finns jag alltid här, även nu när du är störtkär
En syster och vän kan vara bra att ha varje da!

Att vi båda har hittat fantastiska killar är svårt att förstå
Dom är ju faktiskt rätt så coola båda två
Det kommer snackas hej vilt i Sundsvall, men vad spelar det för roll?
Dom som gör det har liksom noll koll
Saknad spänning i deras egna liv ger dom sig in på våra revir
Minns det som igår när du välkomnade Linus med en fis
och när jag fick ge mig ut med Sebbe och "köpa tamponger" i all nattdis

Efter tiotalet flyttar vet du hur det är
men ingen kan mäta sig med den här 
När något omöjligt ska hända brukar vi alla"studsa på puppa" använda
Du är den enda som inte vikt hädan när du tog ett rejält studs på gungbrädan.
Nu ska du göra något ingen någonsin trodde skulle hända
Du ska korsa Atlanten och denna gång ej vända
Där ska du stanna och bo, kanske även få familj måntro?
Sundsvall står kvar och allt kommer vara som vanligt
se detta som ett äventyr och inte som något farligt.
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Så fint skrivet, fan vad jag bölar ;-) Inte för att jag tvivlar på dina författarkunskaper det minsta, men det finns ju flera i denna släkt som kan hjälpa dig med något till bröllopet (jag syftar självklart inte på mig själv utan andra såklart), om du nu ska säga något då! :-) Kul att din bloggning tatt fart! :-)

2011-09-11 @ 11:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback