Ensam igen!

Gabriella Toresson / 07 November, 2011 kl 22:50 / Allmänt
2 kommentarer


Jahapp, då sitter man här på köksstolen i sin ensamhet igen. Sebbe åkte imorse och kommer hem morgon! Det är verkligen trist att han är borta så mycket. Han har inte vart hemma en enda dag (förutom i lördags) sen i onsdags! Det suger verkligen!
Men som tur är har jag ju Kristin och vi är ganska duktig på att sysselsätta oss själv!
Idag tänkte vi tex baka, men det sket sig eftersom dom inte har jäst här? Hur bakar man utan jäst? Finns det något istället för jäst här? Någon? Annars får vi göra knäck igen, tredje gången gillt! Haha, snacka om enformig rakning!
Jaja, nu ska jag koka glögg och om jag inte är ute och cyklar knackar snart rallykalle på dörren!
.
See you!

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej på dig!



Jag brukar skicka torrjäst till min syster i Californien och har även levererat till Nya Zeeland. De har dry yeast, men de säger att den inte fungerar riktigt som den svenska.... Har inte IKEA torrjäst så får ni börja importera :-)



Ha så skoj!

2011-11-08 @ 08:20:53
Postat av: elin

det finns jäst på affären. den är mycket dyrare än i sverige och förpackningen ser lite annorlunda ut. men fråga efter den när du är på affären, den brukar ju dock ligga vid mjölkprodukterna :)

2011-11-08 @ 20:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback