Black Friday!

Gabriella Toresson / 25 November, 2011 kl 05:12 / Allmänt
2 kommentarer


Imorgon, eller snarare idag efter klockan 00.00 börjar Black fridag här i Usa. Det är tydligen en dag där det är sale på väldigt många affärer. Vissa affärer öppnar vid midnatt och håller öppet hela natten, och folk är där hela nätterna också. Här snackar jag om att det var överdrivet för coop att ha öppet till midnatt dagen före jul, här är det hysteriskt! Tjejerna i laget har sagt till mig och Kristin att ställa klockan på 04.00 am imorgon och runt halv fem-fem stå i kön utanför köpcentrumet som öppnar 05.00. Och gissa, vi har nästan bestämt att vi ska ställa klockan på fem och vara på köpcentrumet klockan sex. Det var MEST Sebbe som ville faktiskt.. Även om man inte ska köpa något så är det ändå något man måste se när man är här säger dom som vet.
.
När vi åkte hem från middagen runt 19-tiden var höll jag på att svimma när jag såg köerna till toys'r'us , den var enormt lång och det var liksom 4-5 timmar kvar tills det öppnade, sjukt!!
Hur som, Om 1,5 timme ska vi få lite försmak på black friday och åka till taget som öppnar 00.00 och kolla om dom har några fynd. Jag ska köpa en ny kamera där om den är billigare ( Ove & Nettan ).. Googlade lite bilder på black friday och det ser MINST sagt hysteriskt ut.
.

Black Friday är en temadag i USA som infaller fjärde fredagen i november, dagen efter Thanksgiving. Det är USA:s största shopping- och readag. Det är även dagen då julhandeln inleds, och många amerikaner börjar juldekorera och shoppa. Namnet kommer sig av att det är denna dag många butiker går från rött (förlust) till svart (vinst) i räkenskaperna.

Alla butiker har öppet väldigt tidigt, vissa redan öppet från midnatt, andra oftast från klockan 5 eller 7 på morgonen, samt stänger väldigt sent, oftast vid 23-tiden.

Trots att Black Friday inte är någon officiellt ledig dag i USA är alla skolor och många arbetsplatser stängda för att möjliggöra en fyra dagar lång ledighet.

(Text snodd från min bästa sida wikipedia)

 

Jag hoppas kön till taget är kortare nu när vi ska dit.

Hysteriskt är ett milt ord! Ikväll & morgon är det "pang på rödbetan" som gäller!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men bilden längst ner är väl på Macy's i New York va? :)

2011-11-25 @ 08:53:49
Postat av: Anonym

Inte en aning, somsagt hittade jag bilderna på Google :)

2011-11-25 @ 17:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback