3 veckor och 1 dag!

Gabriella Toresson / 08 November, 2011 kl 20:41 / Allmänt
0 kommentarer


Idag har jag varit här i Tre veckor och En dag! Helt sinnes vad tiden går fort.
Igår när jag skypade med min familj så sa mamma att hon bakade bullar "häromdagen".
Dom bullarna bakades när jag var hemma.. Alltså för ungefär en månad sen? Mamma måste verkligen tycka att tiden går fort när hon säger att hon bakade bullar "häromdagen" när det i själva verket var ungefär en månad sen..
Jag frågade Petter igår om han tycker att det är skönt att han slipper mjölkterroristen, det tyckte han! Han verkar alltså inte sakna mig särskilt mycket! Skitungen... Han berättade iaf igår att han inte har druckit mjölk en enda gång sedan jag åkte?!?! Jag är ju en mjöldrickare ut i fingerspetsarna ( har det nog efter mig kära far ) och TROR och TYCKER att barn ska dricka mycket mjölk. Alltid när jag var hemma tvingade jag Petter att dricka mjölk till maten. Och han blev sur för att han inte gillar mjölk. Men jag tvingade alltid han att dricka minst 1 glas, därav namnet mjölkterroristen!
.
Men från det ena till det andra! Det var ju tiden jag pratade om, att den går fort. Och det gör den verkligen! Imorse när  jag och Kristin satt och kollade på match utbrast hon ( för hundrade gången ) "tänk att vi är här!"
Och jag håller med, det är verkligen konstigt att jag ÄR HÄR! Det känns inte som att jag är så långt hemifrån, jag har ju kontakt med alla när och kära nästan varje dag ändå. Jag trodde ju att jag skulle bli ett levande psykfall när jag flyttade hit, men tvärtom! Jag känner liksom att nästa gång jag ska flytta vill jag inte flytta hem till Sundsvall? Eller vill och vill, men det är inget jag känner att jag måste! Förutom att jag längtar ihjäl mig efter alla ungar, mormor, pappa, mamma, uffe osv så är det rätt skönt att slippa Sundsvall för ett tag. Även om det är staden i mitt ♥!!
.
Iallfall, VI trivs väldigt bra här borta trots alla hundra mil hem till våra familjer. Och nu förstår jag innerbörden av Izas "alla behöver vi lite äventyr". Jag tyckte hon var knäpp när hon försökte muntra upp mig med dom orden jag skulle flytta, men det är sant. Bo i Sundsvall ska jag göra många många många år, senare i livet! Nu ska jag uppleva lite grejer med min kärlek!
.
Eller just det, innan det ska jag ju på Ikea med min granne. Julstjärnor ska jag köpa!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback