Det där med kärlek..

Gabriella Toresson / 12 Mars, 2011 kl 11:05 / Allmänt
2 kommentarer


Jag har ju alltid haft väldigt svårt för det där med kärlek. Både att ge kärlek och att ta emot kärlek. Jag har liksom bara tyckt att kärlek har vart onödigt och farligt. Ja, farligt! Visst kan det vara bra men ( som amanda sa ) man får liksom olycka med på köpet om man förlorar någon man håller kär. Och jag har alltid kunnat "spelat" på det liksom. Att jag inte tänker släppa in någon på livet för dom kan lika gärna krossa ens hjärta, och vem vill det?! Så bättre då att vara ensam och utan krossat hjärta. Jag har sett ett krossade hjärtan och det är inte kul!!

Och för lite mer än tre år sedan var det en kille som var och klippte sig på mitt jobb, en som jag då tyckte var världens tönt! Vi pratade väl lite smått sådär och innerst inne tyckte jag nog efter ett tag om han! Men det kunde jag ju inte erkänna för varken mig själv eller för någon annan. Och nej, det blev inget.. Jag var ju anti!!!
Sen för lite mer än ett år sen började jag och denna kille träffas, men som vanligt drog jag mig tillbaka när det blev för allvarligt. Bäst att ta det säkra före det osäkra tänkte jag.. Det var väl inge mer än så förrän i somras på Roxette då jag träffade han och jag tänkte "vad har jag ställt till med!!" Men eftersom jag är så tjurig så kunde jag ju inte säga till han att jag ångrade mig och ville träffa han igen så jag väntade med det tills jag började smyga iväg lite sms då och då.. Sen började vi ju träffas i smyg och eftersom att han hette "Cuv" på min mobil var ju alla väldigt nyfikna på vem killen var..
Trots att dom flesta förstod så nekade jag. Inte förrän Iza och Linus åkte till Mamlö på fotbollsgalan och träffade "cuv" på arlanda så lyckades dom avslöja mig på riktigt, eller oss.. Eftersom att Sebbe inte var lika bra på att smyga som mig!
Så efter fotbollsgalan var det lika bra att sluta smyga och efter någon månad där var jag ju tvungen att erkänna för mig själv, för Sebbe och för alla andra att jag var ASkär i han!
'
Och nu har ordet kärlek fått en helt ny betydelse för mig. Numera står inte olycka bakom ordet kärlek utan det står typ glädje, pirr i magen, pussar och allmän lycka!  För vad skulle jag ta mig till utan Sebastan Tönten Erixon?
Och visst kan mitt hjärta krossar till 10000000 bitar men kan man gå och fundera på det? Nej, jag lever nu och är världens gladaste när jag får vara med Sebbe och hoppas att jag får vara det hela mitt liv!

Visst har jag blivit annorlunda? =)

Kommentarer
Postat av: Martina

Väldigt olikt dig! Men på ett bra sätt. Kul att du är så betuttad!

2011-03-13 @ 00:25:39
Postat av: fadern

gissa vad jag fick nu.. lätt va ????

2011-03-20 @ 21:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback