Sugen på resa!

Gabriella Toresson / 22 December, 2011 kl 18:22 / Allmänt
3 kommentarer


Jag är så dödligt sugen på att åka till Thailand!
Fick jag välja så skulle jag verkligen vilja att Sebastian spelade en sport som spelades på sommaren.. (Gärna Fotboll) så länge han spelar i Sverige! Dom har ju iallafall ledigt en snutt på vintern! Det skulle vara grymt om vi var ledig kring jul! Eller jag är ju ledig mest hela tiden men att Sebbe var ledig kring jul iallafall!
Thailand står högst upp på min vill-åka-till-lista och dit åker jag ju inte på sommaren!
Jag får lite panik på att bara sitta här och inte göra någonting hela tiden, hemska tanke!
.
En till grej jag får panik av är att jag verkligen inte vet vad jag ska göra med livet. Min mardröm är att behöva jobba i en butik och ha kassa arbetstider och ingen utbildning för fem öre hela livet. Det vill man väl inte! Och jag tänker liksom att när ska jag ha tid att utbilda mig? Jag har ju massor med tid, men rätt vad det är ska man flytta på sig, det känns liksom inte så tryggt när man inte vet! Och förresten, hur många utbildningar är på två år och dessutom kan jag ju inte stanna här när Sebbes säsong är över liksom..? Jag känner stort behov att göra någonting så jag liksom får känna att jag klarar mig själv. Nog för att jag vet att jag skulle göra det (förutom att jag skulle bli lite halvt dum i huvudet om jag skulle bli lämnad själv.) Men ändå, ha ett eget jobb skulle sitta fint! Jag får ju inte göra någonting här och det är det som är det värsta. Även om jag skulle vilja så får jag inte.. Man har liksom inget val annat än att sitta på den här stolen. Inte kul.
Jag vill hem till Sverige och få mig en utbildning som alla andra! Men vad, det är den eviga frågan...
*Ta mig till havet och gör mig till kung*


Jag sitter här och fortsätter drömma mig bort! Villvillvill...

Kommentarer
Postat av: Annika

Tjena snygging!



Nä, men de där känner ju jag igen tänkte jag när jag såg dina bilder - å det är ju klart jag gör, jag var ju där :-) Jag förstår dig helt, jag vill åxå åka till Thailand, men vi får se hur det blir med det. Jag vet ju folk som åker dit när vi inte har vinter här så jag kanske måste fundera på det för det funkar inte så bra just nu.



Förstår att det måste vara skittrist att inte ha någonting att göra, och plugg låter väl som ett bra sätt att utnyttja tiden. Har du funderat på att plugga på distans? Jag har läst nån kurs på nätuniversitetet (som det kallades på den tiden :-))och det funkade bra. Det som är svårast är självdisciplinen, men annars är det bara bekvämt. Har hört att det till och med finns kurser där du själv bestämmer studietakten, du kan alltså anpassa till hur livet i övrigt ser ut just nu.



Vet du inte vad du ska plugga kan du alltid läsa engelska, det kommer du alltid att ha nytta av och du har ju guldläge att träna på det nu. Gå in på studera.nu och kolla så kanske du hittar nåt spännande.



Sen kan det ju vara skoj att hitta nåt där man träffar folk åxå. Har inte svenska kyrkan eller SWEA någonting i Chicago? När jag jobbade i London nån gång på stenåldern så var vi ett gäng tjejer som hängde i kyrkan - det hade inget med kyrklighet att göra utan det blev som en träffpunkt.



Ha en alldeles underbar julhelg och ha så skoj med era besökare.



Kram

Tant Annika

2011-12-22 @ 18:43:22
Postat av: Anonym

Förstår att du vill göra någonting:) Det finns massor med bra distansutbildningar och kurser! Vissa behöver man inte ens åka till för att göra sin tenta...Då kan du läsa en utbildning var du än befinner dig:) Lycka till!

2011-12-23 @ 01:10:44
Postat av: Elin

Ta med dig syster och åk på en tjejresa till thailand så får gubbarna vara hemma och jobba :)

2011-12-23 @ 07:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback