arbete

Gabriella Toresson / 07 April, 2011 kl 09:48 / Allmänt
1 kommentarer


Sebbe har åkt på träning och jag ska strax åka till jobbet!

Just det, jobbet ja.. Om ungefär en månad kommer jag vara arbetslös. OM jag inte fått ett nytt jobb. Jag har nämligen tagit ett väldigt stort steg och klivit långt utanför min "trygga ram" och sagt upp mig... Vad som kommer att hända nu har jag ingen aning om. Jag har ett år kvar på min utbildning och känner att jag inte vill jobba som det jag utbildar mig till. Inte just nu iaf! Sen, om jag jobbar på ica eller vad som helst ett år så kanske jag kommer på att jag vill vara frisör eller så kommer jag komma på att jag vill göra något helt annat! Båda delarna är bra. Eftersom att gå till ett jobb där man varese trivs eller känner att man vill jobba med gör ju inte direkt att man går i helhjärtat eller uppskattar det man gör.

Sen kan folk tycka att jag gör fel eller ha åsikter om vad jag har gjort, och det är helt okej. Jag är själv en sån människa som har åsikter om det mesta. Men ni kan aldrig säga att jag har gjort fel, för så länge det känns rätt för mig måste väl det vara det bästa?

Sen hade jag kanske önskat att jag visste vad jag ville göra, hur skönt vore det inte att vara färdigutbildad när man är 20 år liksom? Men man kan inte tvinga fram någonting man inte känner, tyvärr! Och just nu ( och väldigt länge tillbaka) har jag inte känt att det är kul eller att det är någonting jag vill jobba med! Och, egentligen..hur många som är 19 år vet vad dom vill göra? Det är inte många. Men om så vore så vore det ju great! Och hela världen går inte under och jag är inte de första som har hoppat av en utbildning. Dessutom kan jag ju, om ja skulle vilja hoppa på igen om jag skulle känna för det.. Så ingenting har varit förgäves!! Jag har jobbat på mitt jobb i fyra år, jag har så gott som växt upp med det där och nu känner jag bara för att göra något helt annat! Och det är väl inget konstigt med det...

Som sagt, vad som kommer hända nu har jag ingen aning om. Jag ska söka jobb, överallt blir det väl. Det är svårt att veta utan facit i hand.. jag kanske inte ens kommer bo här efter sommaren liksom...Man vet aldrig! Det enda jag vet är att det här var ett sånt rätt beslut!
Tack för mig!

Kommentarer
Postat av: fadern

som alltid håller jag med dig stjärnan du gör helt rätt :-)

2011-04-08 @ 17:05:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback