Ivar!

Gabriella Toresson / 08 Maj, 2017 kl 20:15 / Allmänt
4 kommentarer


Min värmländska koompis har sagt att hon inte känner någon som köper lika mycket saker som jag gör. Och ja, jag älskar att handla. Främst Ilse-saker och inredning.
 
Jag tycker att jag är en rätt miljömedveten person. Handlar det mesta ekologiskt och närproducerat när det finns, låter inte vattnet rinna, sopsorterar, försöker undvika plast så mycket det går. Men att handla är jag svag för. Älskar att göra om i hemmet och klä vår dotter fint. Sen är de typ det bästa plåstret på såren när man gått igenom en jobbig tid tycker jag, iallafall för stunden. Eller när man gått igenom någonting och gjort det med flaggan i topp då kan jag känna att jag "förtjänar" att köpa något roligt..
Som till exempel att operera bort tjocktarmen känns så mycket enklare om man har någon fin vas eller tavla eller något att titta på.
(Man får icke glömma att jag sällan köper något för ordinarie pris. Är en mästare, tillsammans med min syster, att ha rabattkoder och kuponger) 
 
Ni som läser den här bloggen tror nog att jag är en väldigt ytlig tjej som bara sätter sprätt på massa pengar. Men så är det inte riktigt, även fast jag tycker såna ytliga saker är roliga. De mesta av mina dagar består av att laga mat, städa, tvätta barn, hänga i lekparken, cykla och allt annat man gör när man har barn.
Men men, på tal om att göra av med pengar så åkte vi  på ikea idag för att köpa 3 Ivar (skåp?) Vi plockade på oss 3 styckna och gick mot kassan. Min älskade man älskar fyndavdelningen och där hittade vi 2 ihopbyggda Ivar till nästan halva priset. Som hittat ju! Billigare och färdigskruvade. Tummen upp!  Det blev väldigt bra här hemma iallfall. Bänken vi hade där var lite för liten. Det går ju inte att komma undan med att köpa möbler när man flyttar vartannat år tänker jag. Man vill ju ha hemtrevligt! 
 
 Frågan är, måla eller icke måla? Hade golvet vart en annan färg hade omålat vart självklart! 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag hade självklart målat om de, jag tror att de skulle bli jättefint i vitt och grått:) men finast i vitt till erat golv:)

2017-05-08 @ 21:15:20
Postat av: Anonym

Vitt och någon ljusare grå*

2017-05-08 @ 21:16:00
Postat av: Anonym

Vitt och någon ljusare grå*

2017-05-08 @ 21:16:24
Postat av: Ida

Jag hade låtit skåpen vara omålade. Vilket fint familjeporträtt!

2017-05-09 @ 06:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback