Försmak av sommaren..

Gabriella Toresson / 27 Maj, 2017 kl 22:37 / Allmänt
0 kommentarer


I veckan har vi verkligen njutit av försommarvärmen som vart här. Eller säger man kanske sommarvärmen? Onekligen har det ju varit väldigt varmt i Värmland de senaste dagarna. 
Idag har vi hängt på stranden hela dagen och alla i vår familj har bränt sig. Alltså jag förstår INTE hur jag och Ilse kan ha bränt oss när vi både har smörjt oss med spf50 flera gånger. Får så ruskigt dåligt samvete när jag ser ilse röda armar. Hua..
 
 
I vanlig ordning har jag ju skämt ut mig. Jag är ju så fruktansvärt klantig men idag ville jag bara sjunka genom jorden. Vi skulle gå från stranden till lekparken och då säger jag till Sebbe att jag måste gå på toa. In på toan men glömmer såklart låsa dörren. När jag var färdigkissad var jag helt enkelt tvungen att tömma ut skit och då lär jag ju bresa på bena. Och preeecis då sliter SÅKLAERT en karl upp dörren och jag försöker med alla tillgängliga kroppsdelar gömma mig så gott det gick. Tror dock inte jag lyckas särskilt bra och när han ser mig där på toaletten säger han "ojoj!" och stänger den igen.  När jag kommer ut till Sebbe håller jag ju såklart på att skratta på mig och han säger "glömde du låsa dörren?"
Han blev inte förvånad, han tycker tydligen sånt är typsikt mig men jag ville bara åka hem.
Nåja.. Värre saker har ju ändå hänt...
 
Efter stranden for vi och kollade lite krukor och utemöbler till huset. Under nästa helg börjar tomten fixas och efter det ska altanen byggas och gräs ska sås. Längtar tills vi har en gräsmatta och en altan att gå kliva ut på! 
 
Gullfian! 
 
 
2 sånna här solsängar skulle jag vilja ha på baksidan. Har fått nått för bambu.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback