Oturshus..

Gabriella Toresson / 22 Mars, 2017 kl 20:38 / Allmänt
2 kommentarer


PÅ RIKTIGT, vem har jag retat så fruktansvärt på sista tiden med tanke på all otur jag har haft? 
 
Idag har vi haft en såkallad överbesiktning på vårt hus och besiktningsmannen hade en hel del på sin lista på saker som måste åtgärdas. Både mindre och större saker. Man blir ju bra trött.. Känns som att vissa av felen har kommit till pga att snickarna har slarvat och sedan försökt "gömma" alla fel med lite vit fog. Snyggt det!
 
Är så fruktansvärt ledsen och framförallt besviken på alla hantverkare som har haft med kuskvägen att göra. Jag förstår inte hur man med gott samvete kan fuskbygga när kunden har lagt ner så mycket pengar på en sak? Nu ska iallfall snickaren börja åtgärda alla fel och jag vet inte hur lång tid det kommer ta. Hoppas att allt hinner klart till sommaren iallfall så vi kan bo där då. 
 
En sak som besiktningsmannen eventuellt anmärkte på var några rör som kommer från golvet i tvättstugan. Skriver eventuellt för att han var inte helt säker utan skulle hem och läsa på. Är det så som jag har hört och läst får inga rör komma ifrån golvet. Skulle de vara så, då har vi ett fett problem. Det är ju givetvis inte vår grej att lösa men det kommer ju såklart påverka oss. Då måste hela golvet bilas upp och allt måste liksom göras om? Fatta. I vårt nybyggda hus? På riktigt så trodde jag att detta var sånt man såg på tv. Inte något som hände en själv.. Om det skulle vara som befarat undrar jag på riktigt hur man inte kan veta om sånt här innan man tar på sig ett jobb?
Det blir ju även en försäkringsfråga om det skulle vara så.. 
 
Nu är allt som var vattenskadat utrivet och det står på tork. Skulle ta cirka 6 veckor trodde hantverkarna. Sen ska ju alltid byggas upp igen också. Så det kommer ju ta sin lilla tid. Om man ändå ska försöka hitta något positivt med allt detta så är det att vi nu kan välja om kakel och klinkers till lilltoan. Hade ju bara svart golv och vita väggar där inne tidigare och det var fint. MEN golvet var så blankt och alltså så sjukt halt. Livsfarligt. Så jag tror vi ska kika på något annat i samma prisklass! 
 
Nu ska jag sluta vara negativ. Inget ont som inte har något gott med sig..

Kommentarer
Postat av: Emelie

Alltså jag lider med er! Fy fasiken! Man undrar ju vad hantverkarna/byggarna har för samvete!? Tur det alltid går att räta till även om det tar kraft och energi. Heja er!

2017-03-23 @ 09:41:32
Postat av: Ann-Christine Elfner

Fyfan, jag tycker så synd om er. Jag är själv drabbad av en vattenskada men mina problem är ju en fis i rymden jämfört med dina. Hoppas det löser sig smidigt och fort nu utan mer problem. Kram & lycka till!

2017-03-23 @ 20:50:20
URL: http://acelfner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback