Lite viktprat!

Gabriella Toresson / 03 Mars, 2017 kl 21:55 / Ulcerös Kolit
0 kommentarer


Jag är ju av åsikten av att man inte ska yttra sig så mycket om andras vikt. Det kan såklart göra någon väldigt glad men de kan också såra väldigt mycket. I flera års tid har jag som bekant fått höra hur smal jag ser ut, att jag måste äta mer (trots att jag alltid haft god aptit) osv. 
 
När jag sedan blev sådär megasjuk rasade jag från 46 kilo till 36 kilo på 2,5 vecka. Inte konstigt. Ett dygn på sjukhuset bajsade jag 37 gånger och kräktes några gånger.
Innan jag blev superjsuk har jag aldrig misstrivts med mitt utseende men andra har inte varit tillfredställd med det. 
 
Den 1 decmber kom jag hem på sjukhuset och de som var de värsta jag såg i spegeln var inte det enorma ärret på min mage eller den där satans påsen. De var såklart att jag såg så himla sjuk ut. Jag trivdes inte med hur jag såg ut då och har försökt äta upp mig så gott det går. Dom första 3 kilona gick snabbt, cirka 1 månad. På ilses födelsedag den 29/12 vägde jag 39 kilo. När jag var hemma i Sundsvall sist vägde jag 42 kilo. 3 kilo till som gick på studs, cirka en månad. När jag vägde mig på sjukhuset sist. Alltså 1,5 månader senare hade jag gått upp 300 gram! Alltså, så chockad och arg.
 
 
Visseligen har jag ju börjat röra på mig väldigt mycket mer men jag tycker ju att jag har fått tillbaka en del muskler så det borde ju inte spela någon roll. Jag vill verkligen gå upp i vikt och känna mig stark. Men jag vill gå upp i vikt på rätt sätt. Vill liksom inte ligga i soffan och käka kanelbullar hela dagarna.
Nu vet jag att de kommer ta såå lång tid för mina 4 sista kilon. Men, nu ser jag iallfall inte "sjuk ut" och de känns skönt! Nu ser jag väldigt petit ut bara. 
 
Och just nu tvättas mina nya jenas i 90 grader i hopp om att de ska krympa några storlekar!
 
 
 
Det enda jag önskar är att jag får en stark, frisk och funktionell kropp. Oavsett om den ska väga 42 eller 50kg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback