Ett stycke golv..

Gabriella Toresson / 14 Mars, 2017 kl 19:39 / Allmänt
0 kommentarer


Alltså, nu har jag varit måttligt irriterad över en grej en tid här hemma. Jag är rätt bra att tänka "det hade kunnat vart värre" och så är det ju alltid. 
 
Men vårt hus. Det senaste i raden av totalt sämst är vårt golv i farstukvisten. Alltså, jag börjar veeeerkligen tappa tålamodet för hantverkare över lag nu. Vi har ju rutigt golv i hallen och farstukvisten och runt det hade vi bestämt att ha som en svart ram för att det vita klinkerset inte skulle komma i kontakt med den vita väggen. Eftersom golvet är lite gulare än väggen.
Iallafall nu när jag kom hem så skulle jag dammsuga där ute och då upptäckte jag att den här ramen är ju under all kritik. Ringde till snickaren och sa att han får kontakta golvfirman och KRÄVA att det ska göras om. Så mycket pengar som vi betalat då ska de inte se ut som det gör. Förstår ärligt talat inte hur man ens kan lämna det så som det ser ut? 
 
Man behöver inte vara golvläggare för att se att det inte ska se ut sådär.
 
 
På den här översta bilden är ramen lagomt bred. Men ju längre in mot väggen man kommer...
Är det NÅGON som sett en ram som ser ut såhär? 
 
Snickaren hade kontakt med golvläggarna i förra veckan och de skulle komma till huset igår för att titta. Har inte hört något mer. Men sådär ska de inte se ut hemma hos mig. Hade nästan gjort det bättre själv. Dom har imorgon på sig att höra av sig annars kommer jag höra av mig till dem...
 
 
Väldigt många plattor är dessutom väldigt skadade där som skärt dom. Alltså det blir liksom inte en rak kant..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback