Stockholm!

Gabriella Toresson / 14 Februari, 2017 kl 09:57 / Allmänt
0 kommentarer


Sebbe har haft ledigt i 2 dagar, söndag och måndag. Så tidigt i söndagsmorse hoppade vi in i bilen och åkte till Stockholm. For direkt till junibacken och behöver jag säga hur mycket Vilse älskade det? När vi ville ta en tur på stan var hon absolut inte sugen på att åka därifrån. Men vi kom iallfall därifrån till slut och då gick vi en sväng på stan. Eller en sväng var väl kanske en underdrift. Vi gick till stägning och då tog vi oss direkt till fridays där vi åt middag. Det knepiga med mig är att jag aldrig tycker att maten där är bra, men oftast när vi är i Stockholm är det dit vi  går och äter. Läget och smidigheten med vagn är ju bra! 
 
Efter middagen traskade vi till hotellet och då slocknade Ilse som en stock så vi kunde se Innan vi dör i lugn och ro. Det hann inte mer än ta slut innan Sebbe också låg och snarkade. Inte roligt för mig! 
 
Måndagen vaknade vi i lagom tid, käkade frulle och gick ut på stan igen. När man väl är i Stockholm vill man ju vara ute lagom till öppning, hehe.. Vi gick några timmar på stan och sedan åkte vi till mall of scandinavia där pappa var och jobbade. Åt lunch och sen strosade vi i butiker. Fasen vad jag hade hängt där om jag hade bott i sthlm när Vilse var bebis. 
 
Det jag mest hade sett framemot var ellosbutiken, jag har sagt till Sebbe flera gånger att jag vill åka dit enbart för att få gå in i ellosbutiken. Men vilken FLOPP det var. Antar att jag hade förväntat mig att det skulle vara väldigt mycket större och mer grejer. Men det var ju pyttelitet och inte speciellt mycket grejer heller. Besvikelsen i det! Haha! 
 
Runt 18.00 satte vi oss i bilen och rullade hemåt igen! När vi kom hem sa jag till Sebbe "gud va skönt att vara hemma" haha.. Tjejen som älskar att vara på resande fot! 
 
Förresten, hur grymt att vara i stockholm utan att behöva springa runt hela stan för att leta toaletter? Innan jag opererade mig hade jag knappast vågat suttit mig i det sagotåget på junibacken! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback