Öronmärkta pappamånader osv..

Gabriella Toresson / 27 December, 2017 kl 17:24 / Allmänt
0 kommentarer


Jag skrev att jag skulle ta ut skilsmässa om de öronmärka pappadagarna ändrades från 3 månader till 5 månader. Tydligen får jag inte uttrycka min åsikt kring detta och tycka att det är helt orimligt pga att jag har haft lyxen/förmånen att kunna ha min unge hemma trots att mina föräldrardagar är slut. 

Men, då är de ju tur att andra får det. Och att man kan läsa andras tankar och funderingar kring detta. 
Det är en självklarthet att alla vill ha jämställdhet som tex, att kvinnor och män ska tjäna lika mycket pengar vid samma yrken osv, men de känns som ett klent försök att "tvinga" pappor att vara hemma eller kanske tvinga mammor som verkligen vill vara hemma längre än 10(?) månader att börja jobba. Eller tvärtom såklart.
Ibland glider jag in på ladydahmers blogg och tycker jag hon (IBLAND!!!) skriver klockrena saker. Även de som skriver i hennes kommentarsfält tycker jag är 👍🏼

(null) (null)

(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback