Att klä granen!

Gabriella Toresson / 28 November, 2013 kl 10:40 / Allmänt
2 kommentarer


Jag och Sebbe ska ju fira jul själva i år så vi har bestämt att vi måste börja med våra egna traditioner nu. Vi börjar ju faktiskt bli vuxna. Saker vi redan kommit fram till är att alla ska ha en julstrumpa, nu ä det ju bara jag och Sebbe men när vi får barn blir de ju lite viktigare att allt är perfekt på julen 😜 Iaf, en julstrumpa ska alla familjemedlemmar ha och på julaftonsnorgonen ska de ligga en liten julklapp i strumpan som man får öppna! Sen efter det ska vi ha grötfrukost, och nej jag gillar inte ens det men man får väl börja, annars ska hårdbröd och julskinka också finnas. Sen ska vi varje förmiddag gå ut och åka pulka eller skridskor. Det här är sånt som ska vara ända fram till att vi blir gammal och inte orkar längre. Jag gillat inte att saker förändras. Jag är lite smått förkrossad över att vi inte fortfarande firar jul med min mormor som vi alltid gjorde när jag var mindre. Iaf, julafton ska inte vara stressafton för oss och speciellt inte när vi får barn. Jag som är ett av alla skilldmässobarn i Sverige har alltid fått flängt omkring som en dåre på jul. På förmiddagen hos pappa och eftermiddagen hos mamma, vartannat år och det har inte varit kul!!! Ont i magen varje julafton för att man skulle lämna den ena för den andra. Så våra julaftonar framöver ska inte bli ett flängande. Ett och samma ställe hela dagen och de kommer jag inte vika ner mig på. Det är nått jag kommer hålla hårt vid på mina och sebbes traditioner :-) 

Det jag egentligen skulle säga var att Sebbe påstår att vi, som jag sakt hundra gånger ska ha våra egna traditioner, ska klä granen redan första advent känns sådär .... Vi har för de mesta klätt den dagen före jul och de tycker jag är lagomt. Vi båda kanske får sträcka oss till iaf mitten på december. När brukar ni klä granen gott folk?? ☺️ 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Sebbe kanske menar en adventsgran,
Hare bra

Svar: näe, han menar den stora riktiga för igår frågade han vart granen skulle stå.. :P
GabriellaToresson

2013-11-28 @ 10:52:38
Postat av: Linus

Måste hålla med dig GT, 1 december känns faktiskt förbjudet! Tycker nog ni kan enas om 20e december typ ;)

2013-11-28 @ 18:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback