Tankar och funderingar..

Gabriella Toresson / 08 Mars, 2012 kl 05:39 / Allmänt
2 kommentarer


Vi hittade en affär idag. Så nu kör Sebbe på sina supergoda shakes igen. 10 burkar tonfisk och 12 ägg köpte han idag och han är gladare än ett barn på julafton! Ni kan ju gissa hur smarrigt det luktar i vårar rum nu efter han har öppnat 2 burkar tonfisk..INTE bra!
.
Jag kom och tänka på en grej. När måste man senast deklarera?
Jag hoppas och tror att jag kommer få tillbaka på skatten även i år. Det skulle ju såklart vara grymt att få tillbaka pengar! Får jag betala blir det ju inte så värst roligt men då är det ju som det är.
På tal om skatter och skatteverket så måste jag ta mig en tripp till skatteverket när jag kommer hem. Sjukt jobbigt, dem vill man inte ha någonting med att göra! Jag trodde att jag skulle få vara här längre än vad jag får så jag skrev ju såklart ut mig ur Sverige innan vi flyttade. Man ska ju göra det om man inte ska bo i Sverige. Nu kommer jag ju vara hemma i Sverige lika mycket som jag är här och därför är det ju dumt att inte vara skriven hemma. Så jag måste ta mig i kragen och åka dit och skriva in mig igen. (Jag vet inte ens hur man gör, har försökt googla men inget vettigt svar får jag) Men iallafall, när jag kommer hem vill jag ju såklart jobba och hade tänkt (om det finns möjlighet) knäcka extra på dagis. Det brukar ju oftast finnas ngt :) Förra året när jag slutade på "mitt jobb" fick jag nästan direkt vicka på dagis i 3 veckor. Det var grymt! Jag tror inte att jag var en katastrof som dagisfröken så jag borde väl kunna få några enstaka dagar iallafall =)
Vi får se vad det blir för mig när jag kommer hem. Men går jag hemma och drar fötterna efter mig i 6 månader kommer jag ju bli tokig.
Alla dagisfröknar som läser detta skriver upp mig på Vikarielistan from 26 Mars.. Kommer ju hem 20 Mars men jag måste ju få några dagar på mig att ställa in mig i Svensk-tiden ;)
.
Jag längtar faktiskt efter att få komma hem nu. Såklart vill jag ju inte lämna Sebbe men det är som det är och jag inte göra något åt det. Vi har ju vart upp i varandra 24/7 i 6 månader så någon vecka ifrån varandra kanske är nyttigt. Även om jag tror att jag kommer dö utan han........
Petter, Maxine och Kevin var vaken för ett tag sedan. Närmare bestämt runt 3-tiden hemma så jag pratade med dem på Skype och jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag saknar alla där hemma nu. Det har vart en lång höst/vinter även fast det ändå har gått rätt fort. Konstigt att det har gått sakta men ändå fort så det ska bli skönt att komma hem till min underbaraaaa familj/släkt! Dom är bäst!
.
Däremot gruvar jag mig lite för hemresan.. Jag kommer ju flyga härifrån till Chicago och sen därifrån till Sverige. Problemet är bara att jag inte har sammanhängande resa så när jag kommer fram till Chicago kommer jag måsta hämta väskorna sedan ta mig från terminalen jag landar på till terminal 5 som är terminalen jag flyger från till Sverige. Jag tror att man typ måste åka som ngn typ av spårvagn mellan terminalerna i Chicago.. Fattar ni hur stort det är då.. Jag undrar hur jag ska hitta och hur jag ska kunna kånka på alla grejer.. Men det kommer lösa sig. Det kan ju inte gå annat än fel och det är ju inte så farligt..;) Då får man snällt sätta sig och vänta på nästa plan. Närå, men har jag någon timme på mig så klarar jag nog det där fint! Men lite nervis är man allt när man ska till en av världens största flygplatser och strosa runt i sin ensamhet :P
Men för gudsskull bara det inte blir stressigt. Jag är inte stresstålig för fem öre och bryter ihop vid minsta tecken på stress.. ( TACK MOR )
.
Tack och godnatt!

Kommentarer
Postat av: Annika

Äh, eftersom jag vet var man hittar infon så lägger jag väl in en liten länk här :-)

http://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/flytta/flyttatillfransverige/flyttatillsverige.4.76a43be412206334b89800018617.html



Deklaration senast 2 maj.



Det kommer att gå kanonbra för dig att resa hem via Chicago!

2012-03-08 @ 07:44:17
Postat av: Jennifer

Hej!! :) Ja det känns jätte kul! Hur länge tänkte du stanna kvar?:) Tack för tipset! Får bara ha 23 kg såå blir nog lite svårt för mig att ha med mig allt verkligen :) eftersom jag har flyttat hem, och nu igen till ett nytt hus för någon vecka sen med min familj så blev jag tvungen att "provpacka" och skriva ner allt så jag visste vad jag hade och inte. Låg då när jag jag vägde och flyttade hit på 19 kg sååå borde vars lugnt :D Ska på "utbildning" i New York i 4 dagar innan jag åker till min familj så kommer lixom inte ha tid att köpa sånt jag måste/ vill ha första dagarna fören ja kommer till min "nya" familj. Eftersom vi har lektioner från 7 på morgonen till sent. Och frågan är hur pigg man är då att leta ansiktstvätt.. Haha!



Om du stannar kvar, du har ingen semester?!:) vi borde ses då! Kram på dig!

2012-03-08 @ 08:36:51
URL: http://jennifermobergaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback