Thailand!

Gabriella Toresson / 05 Januari, 2012 kl 20:44 / Allmänt
3 kommentarer


Sitter och kollar på resor till Thailand. Dit tänker jag ta med mig min man när deras säsong är slut. Jag har lite funderingar kring den här resan alltså. Jag har hittar inga direktflyg till Thailand under Maj, går det inga direktflyg under sommarhalvåret? Hur är vädret där i maj-juni? Jag har kikat på resor till Phuket, men vart i Phuket ska jag ta vägen? Sist jag var i Thailand var jag ju på Koh Lanta och det var ju ett paradis! Men den ön dog verkligen typ i slutet på vår resa! Så det är inget alternativ i Maj. Kan någon resvan säga mig vart jag ska ta vägen i Thailand. Om jag inte får åka till Thailand innan izas kommer jag bli väldigt besviken!

Kommentarer
Postat av: Annika

Hello!



Vad menar du med direktflyg? Är det charterresor du kollat då? Ska ni resa från Arlanda, eller reser ni från USA? Jag misstänker att utbudet av charterresor är lite sämre när det är lågsäsong, jag var in på Fritidsresor bara på skoj och hittade i alla fall resor till BKK och Phuket i maj. Till Krabi verkade de inte ha då. Det går ju att boka flygstolar den vägen och ibland komma undan billigt.



Annars så borde Thai ha resor till fler destinationer. Sen kan man ju förflytta sig inom landet. Jag har flugit inrikes med Thai och det var inga problem och ganska billigt. Kolla tex med Timo och Cilla och få tips för BKK och starta och sluta där kan ju vara ett alternativ.



Jag har lite halvtaskigt minne, men stannade ni någonting i Ao Nang med oss på slutet av resan vi var på "tillsammans"? Det kan ju vara ett alternativ då det är ett bra ställe att utgå ifrån om man vill göra dagsutflykter till olika öar.



Har dålig koll på klimatet, men det kan ju vara så att det är bättre på vissa ställen än andra och då kan det ju vara bra att välja en del av landet som passar det man vill ha. Å så kanske bo på nån ort som är lite större och göra utflykter på en dag eller två till de lite mindre så att ni inte drabbas av lappsjuka om det är för lugnt. Tex här står det lite om klimatet de olika månaderna http://www.resbort.com/Fakta/klimat&vader.htm



Alltså inga direkta tips, mer lite glada hejjarop! Lycka till med sökandet och jag hoppas verkligen att ni kan få komma iväg på en härlig resa. Här skottar vi nu snö och det är inte alls lika härligt som att ligga och mysa i varmt vatten och titta på solen.



Ha det så gott!

Annika

2012-01-05 @ 22:02:12
Postat av: linnéa

Väldigt fin blogg du har! :)

2012-01-06 @ 17:25:22
URL: http://linnealinneaa.blogg.se/
Postat av: Simone Ericsson

Det är väl regnperiod där från och med maj?

2012-01-08 @ 02:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback