HATA snö!

Gabriella Toresson / 11 Februari, 2012 kl 18:16 / Allmänt
0 kommentarer


Hemma tycker man ju att det är mysigt när det kommer snö, men inte här! Man kan gnälla hemma på att dem inte skottar och så, att det är snöhögar överallt och så vidare! Jag kan säga såhär, hemma är plogningen sjukt bra om man jämför med här! Sist det snöade, när det kom sådär mycket snö plogades det inte... Sen första snön kom här har dom inte plogat gångvägarna EN gång!
Anledning till att jag inte tycker att det är ett dugg mysigt med snö här är för att vi går nästintill överallt jag och Sebastian! Att plumsa i 2 dm snöhögar är inget jag rekommenderar när man har varit och storhandlat. Liksom 10 kassar bärandes och släpandes osvosv i djupsnö är inge vidare...
Säga vad man vill om oss, men kämpar här borta det gör vi iaf! Sebbe frågade hur många mil jag trodde att vi hade gått sen vi kom hit. Jag svarade att det måste vara alldeles för många... Men frisk luft och motion är ju nyttigt och miljövänliga är vi också! (Även fast jag saknar lillröden, den skulle var perfekt för oss här. Finare bil får man ju dessutom leta efter)
Men vi gnäller inte för det går ju bra! Men vi märker ju va bortskämd man är när man har bil. När man är hemma går man ju ingenstans. Egentligen skäms jag lite över att erkänna det, det går ju så bra att gå. Okej, storhandligen är sjukt jobbig. Men bortsett från den! Varför går man inte lite mer även när man är hemma och har en bil? Det är ju verkligen bevisat att det inte är bra för miljön att köra bil överallt! Men ändå så gör man det! Fan va lat man är! Nej, när jag kommer hem ska jag fortsätta promenera överallt! Det funkar ju det också =)
Och vart jag än kommer befinna mig efter sommaren ska jag ha en cykel! Hade jag haft en cykel här skulle jag cyklacykla&cykla! Det går ju så fort att ta sig någonstans med en hojj.. Skulle ja cykla och Sebbe åka bil till köpcentrumet slår jag vad om att jag skulle komma fram före!
Två potentiella cyklar till lilla mig =)
Hey, har jag den sista kanske sebbe kan få snålskjuts på pakethållaren ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback