Ett hem hemma, tack!

Gabriella Toresson / 03 Oktober, 2011 kl 13:13 / Allmänt
0 kommentarer


Enda sedan det här med den här flytten blev klar har vi bott hemma hos våra föräldrar, eftersom vi sa upp lägenheten!
Jag känner för varje dag som går att jag vill ha ett eget hem här hemma. Ibland när jag ser fina inredningssaker som jag inte kan köpa eftersom jag inte har någonstans att ha dom kan jag nästan börja grina.. Och jag brukar tänka mig den saker i våran gamla lägenhet. Såg en hylla av nått slag i Hudik och det var så fin. Jag såg den verkligen framför mig hur fint uppsatt den var på väggen i köket i "våran" lägenhet!

Iallfall så har väl inte bara jag funderat på hur det ska bli till sommaren när vi kommer hem igen, man vill ju inte  bo hos sina föräldrar när man en gång faktiskt har flyttat hemifrån. ( Även om det är mysigt att sova hemma ibland )
Det som är krångligt när man väl har flyttat ifrån Sverige och skrivit ut sig härifrån är ju att man inte får äga något.
Eller får, får man ju! Men om jag är utskriven ur mitt kära hemland och har ett hus kvar här så får jag vara i Sverige Max 70 dagar/år. Och det funkar ju inte.. Jag kommer ju vara hemma hela somrarna.

Det bästa är om man har en stuga, det får man äga utan massa krångel liksom. Men jag vill inte ha en stuga!? Jag känner mig för ung för att vara stugägare, det känns vuxet ;)
Jag säger att jag skulle kunna tänka mig en lgh, men inte Sebbe. Ska vi köpa en lgh köper han hellre ett hus. Och då är vi där igen, max 70 dagar och deklarationer som jag inte skulle fatta ett skit av..

www.hemnet.se är jag en trogen besökare på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback