Nytt hem sökes!

Gabriella Toresson / 31 Januari, 2017 kl 14:29 / Hem!
1 kommentarer


Det blev ingen fika idag! Direkt efter frullen åkte jag och vilse till Maxi för en storhandling. Inte att rekommendera att göra med småbarn, men har man inget val så har man inte. Halvvägs till affären fick jag sms från vår mäklare som ska sälja våran lägenhet att dom kommer och knäpper lite nya bilder på lägenheten på torsdag. 
 
Då fick jag eld i brasan. Med en halvsjuk unge och en karl som kommer vara borta både idag och på torsdag så måste jag själv försöka få någon ordning på den här stökiga lägenheten. Inte lätt alls att städa och sedan hålla städat med en 2-åring hemma! Hehe..
 
Efter handlingen åkte vi till Karlenius för att handla nya blommor. Alla våra blommor har dött när jag och Ilse varit hemma under jul och nu i Januari men det har liksom inte blivit av att jag köpt nya. Nu ser de trevligt ut i våra fönster igen. 
 
Sälja lägenheten ska vi alltså göra, vart vi ska flytta vet vi inte. Men vi måste börja med att bli av med lägenheten innan vi kan köpa något annat. Jag kommer alltså inte slippa packa ner en hel lägenhet i kartonger även fast vi blev kvar i Karlstad, dock är det ju självvalt den här gången så man ska inte alls klaga. MEN sånna här gånger skulle de vara grymt att bo nära sin familj så man skulle kunna få hjälp med att flytta. Eller iaf med barnvakt när man packar och sen kör alla grejer från det gamla till det nya stället. Jag vet ju hur det kommer sluta, att jag packar varenda pinal, packar upp samt försöker underhålla Ilse på samma gång. Min man tänker ni nu, vad tusan gör han då? Ja, jag har faktiskt aldrig mött någon person som är sämre på att jobba än han och han lyckats alltid vara iväg när saker ska göras. Tur han är bra på andra saker.. 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: frida

Vart är taklampan på bilden ifrån??

Svar: Jag fick verkligen för mig att den kom från watt och veke men då hittar jag den inte när jag googlar. Den är ju iofs 2 år gammal så kan ju hända att den inte finns kvar. Ska försöka ta reda på märket 100% :)
GabriellaToresson

2017-02-21 @ 20:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback