När TRE SKA BLI FYRA!

Gabriella Toresson / 19 Februari, 2018 kl 19:35 / Allmänt
3 kommentarer


Detta skrevs 15 december! 

Man kan verkligen säga att fertillitetsläkaren gjorde sitt jobb. Och fort gick det! Knasigt, jag var förmodligen redan gravid när vi var där. Väldigt väldigt väääääldigt tidigt såklart. Om man kan säga att man är gravid så tidigt? I vilket fall som helst så var det nått på G i min mage då och jag undrar om läkaren såg det när hon var där och grävde med ultraljudet? 
 
Hon ringde en vecka efter jag vart där, jag var och tränade så sebbe svarade. Hon sa "ring när hon haft mens, om hon inte redan är gravid förstås" och hade låtit lite lurig tyckte Sebbe. 
 
Nåja, mensen hade vart sen några dagar. Med hjälp av natural cycles-appen har jag ju haft stenkoll. Hade dock inte mätt min temp på hela månaden så tänkte att den inte riktigt stämde. Men jag hade haft ont i lökarna och känt mig lite småsnurrig. Jag tänkte att om jag kissar på en sticka och det är negativt då lider jag av en allvarlig sjukdom. Jag kom hem, sebbe var och handlade. Jag kissade på en sticka och det blev 2 knallröda streck på stört. Jag blev sjuuukt nervös. Kommer jag verkligen digga nr 2 lika mycket som jag diggar Ilse? Kommer jag fixa att ha 2 barn? Jag ringde Iza och sa på engelska eftersom Ilse och våran grannflicka var här hemma och lekte "i'm pregnant" haha.. hon sa  "jag har känt det på mig". Till saken hör att hon frågat mig varje dag en hel vecka om jag fått mens. Hon har något form av sjätte sinne. 
 
När Sebbe kom hem sa jag till Ilse att hon skulle ge stickan till Sebbe. Han blev lite chockad men väldigt glad. Tror det kom lite tårar. Jag är som vanligt en katastroftänkare som funderar på om jag verkligen kommer kunna älska en till liten person. Men det hoppas jag! Ilse kommer bli väldigt glad när hon får veta att hon ska få ett syskon! 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Stort grattis till er! 👶🏻💐🎉

2018-02-20 @ 20:24:01
Postat av: Lina

Så himla kul! Känner igen tanken där om man verkligen kan älska någon lika mycket som det första barnet. Så vet jag att jag tänkte. Men du det vad inga problem kan jag meddela. 😉

2018-02-21 @ 09:31:14
Postat av: Anonym

Åh vad roligt!:D stort grattis till er alla tre!:D de är jag säker på att du kommer och klara av jätttebra!:) du verkar vara en sån otroligt bra och duktig mamma till Illse:)

2018-02-22 @ 17:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback