Nyårsafton!

Gabriella Toresson / 01 Januari, 2017 kl 18:28 / Allmänt
2 kommentarer


Gårdagen började med att jag fick sovmorgon, Ä-N-T-L-I-G-E-N-! Dock är jag ju ingen sjusovare så vid 8.30 vaknade jag ungefär samtidigt som Sebbe och Ilse drog iväg och handlade ingredienser till såserna jag skulle göra. Både rödvinssåen (enligt de andra) och bean blev goda. Rödvinssåsen gillade jag inte men bearnesen blev ju bara grym. Den bästa jag någonson gjort! 
 
När rödvinssåsen var färdig for vi en sväng till mariebergsskogen där Ilse och Sebbe åkte skridskor. Så gulligt att se henne stappla omkring, som bambi på hal is! Hon har inget vidare tålamod till att åka skridskor, efter cirka 10-15 minuter är hos less och vill göra något annat. När Ilse låg i min mage var han kaxig som tusan och sa till folk att hans unge minsann skulle kunna översteg som senast vid 2-års ålder.
Nja, vi är inte riktigt där ännu!
Men något nöjd över den nya hjälmen och de nya handskarna som morfar fixat! 
 
De sista timmarna av 2016 spenderade vi  med våra småländska och värmländska vänner hemma hos familjen Johansson. Mycket trevlig kväll med grymt sällskap, GOD MAT och roliga lekar.
Ilse ville absolut inte somna så när vi ätit tog vi en tur med bilen och då däckade hon ganska snabbt. Sov någon timme och vaknade stax efter tolvslaget och var vaken resten av kvällen. Runt 02.30 somnade vi alla 3 gott i vår säng. 
Hur trevligt hade Sara dukat?
Våra älskade trollungar som inte ville missa tolvslaget! Men vem vill det egentligen? =)
 
 
Våra faaantastiska vänner, som gör karlstad till en än rätt trevligt plats att bo på! 
 
 
Glassbomb med hallon och choklad till efterrätt! 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Amanda Jona [SPONTAN]

Såg riktigt härligt ut :)

2017-01-01 @ 19:00:06
URL: http://spontan.blogg.se
Postat av: Anonym

Lägg gärna ut recept på såserna ☺

2017-01-02 @ 18:39:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback