Nummer 1 eller 2?

Gabriella Toresson / 05 Januari, 2017 kl 20:16 / Allmänt
4 kommentarer


Som jag sagt (cirka 100 ggr) så åker vi hem på fredag nästa vecka i hopp om att få flytta in i huset. Allt är i princip klart nu. 
 
Vi har ju handlat en del möbler redan, verkligen inte att man behöver till ett hushålle men soffa, matbord, några lampor, säng och lite småsaker. De senaste dagarna har jag suttit och kikat på matstolar. Hade ingen aning om att det skulle vara så svårt. Helst, om jag hade vunnit på lotto hade jag köpt 8 stycken Y-stolar. Dom är ju grymt coola. Men när ekonomin inte tillåter att handla köksstolar för en halv förmögenhet så får man helt enkelt kika efter andra alternativ. Så det har jag sysselsatt mig med i 3 ensamma kvällar i rad. Nu står det mellan 2 olika stolar från samma märke. 
 
Är egentligen mest sugen på nr.1 då jag har tänkt mig en lägre stol så man ser det som är på bordet men då funderar jag på om det kommer gå att skjuta in stolen under bordet. Eventuellt är armstöden i vägen för att kunna skjutas in helt under bordet och då är det inte ett alternativ, då lär jag väl gå och stypa på någon av stolarna. Vettetusan hur jag ska få veta om det skulle funka eller inte? Kan ju inte köpa en stol av varje bara för att testa. Hehe.. Sen kanske man ska ha svarta? Vad vet jag? 
 
 
Till detta matbordet! 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu vet jag inte hur långt bordet är, men ni skulle ju kunna ha tre av dem utan armstöd på långsidorna och två med armstöd på vardera kortsida:) Kram och hoppas ni får flytta in!

2017-01-06 @ 09:53:16
Postat av: Anonym

http://www.voga.com/chairs.html

Kolla Amazon oxå, där kan man hitta Y-stolarna till ett mkt bättre pris än originalen.

:)

Svar: Har sett på den hemsidan, dock är leveransen knasig därifrån har jag fått för mig att jag läst!?
GabriellaToresson

2017-01-06 @ 18:31:03
Postat av: Anonym

Aldrig beställt från Voga, men från Amazon. Nackdelen dock är att leveranstiden är lång, plus att man får står för frakten själv.. och sen får man hålla tummarna att paketet inte fastnar i tullen (ytterligare avgifter).

2017-01-07 @ 15:40:21
Postat av: Lina

Köp kopia på Y stolen, har en kompis som köpt kopior och dom är svin snygga. Ca 2000 st stol istället för 7000kr. Dom på bilden var också snygga!

Svar: Vart hör man det då? :-))
GabriellaToresson

2017-01-09 @ 10:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback