Dagis, förskola, föris..

Gabriella Toresson / 25 Januari, 2017 kl 18:15 / Allmänt
0 kommentarer


Kärt barn har många namn. Igår gjorde Ilse sin första dag på förskolan. Allt har gått bra de här två dagarna och hon har ju sin stora idol Vida på avdelningen bredvid. Det känns bra att hon har börjat nu och att vi bestämde oss för att tacka ja till platsen, sen hur mycket hon kommer vara där får vi se, men någon gång då och då iallafall. 
Jag undrar hur det kommer gå till veckan när hon ska lämnas ensam. Får hålla tummarna att allt ska gå bra då jag ska till en sjukgymnast direkt efter lämning på tisdag..
 
Jag kan inte förstå när hon blev så himla stor. Hon går liksom på dagis, sover inte på dagarna,  är blöjfri, är väldigt självständig, (om man kan vara det när man är två år) man får inte vara med henne på toaletten och man får knappt hjälpa henne upp för det fixar hon själv med en pall. När klassas man egentligen som stortjej? Hon som nyss var en arg 2,8 kg bebis! Jag föredrar dock Ilse som en tvååring än en bebis, med tanke på hennes ständiga hysteriska skrik!
 
Så trött man blir av att hänga på förskolan! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback