Träning, tandläkare och tacos!

Gabriella Toresson / 23 Februari, 2017 kl 20:52 / Allmänt
1 kommentarer


Veckorna rusar verkligen förbi! Snart är den här veckan också slut och vi är ett steg närmre vår, semester och sommar. Härliga tanke! 
 
Dagen började med att Ilse vaknade tidigt, strax innan sju som hon har gjort de senaste dagarna, inte okej fröken! Alldeles för tidigt. Hon och jag klev upp och åt frulle sedan när Sebbe vaknade till liv så stack jag till gymmet och tränade litegrann. Har bara stått på crosstrainer-liknande maskiner varje gång men jag kämpar på en timme iallfall, och det blir lättare och lättare varje gång. Dock får jag jäkligt ont i magen på den högra sidan efter varje gång, sen har jag ont nån dag innan de går över också kommer de tillbaka så fort jag tränat igen. Skumt. 
 
 
Efter jag tränat gick jag hem och åt lunch och gjorde Ilse klar för sitt andra tandläkarbesök i livet. Hon var väldigt duktig när vi satt i tandläkarstolen och behöver jag säga att jag var stolt? När de var färdiga fick hon välja en grej ur en låda och lilltanten valde en ring. Hon har varit så stolt och nöjd över sin ring så hon har haft på sig den hela dagen. Hon vägrade även ta av sig den när det var sovdags så hon sussar sött med den nu. 
 
 
Efter tandläkaren for vi och handlade mat och provade ut nya skalkläder på pop som vi ska skicka dit pappan för att köpa, jag tycker alltid storlekar är svårt alltså. Vill ju inte köpa FÖR stort men vill heller inte att hon ska ha hunnit växa ur de till sommaren. Men jag tror de kanske får bli en storlek mindre än den hon har på sig på bilden. Hon är ingen 98:a än.  De värsta jag vet är när barn på dagis har alldeles för stora skor/stövlar för att de ska kunna växa i dom. Att kidsen ska kunna gå, springa och leka i dem är inte så viktigt ändå ;) 
 
Vad sägs, alldeles för stor eller helt okej för stor?
 
Efter handlingen blev de raka spåret hem, film, middag och läggdags! Nu ser vi hockey här hemma i soffan. Vi missar aldrig en hemmamatch men idag är maken hemma och är sjuk istället för att spela match så då är vi också hemma såklart. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Håller med dig om att de ska kunna röra sig ordentligt i kläderna. Men jag vill att barnen ska kunna ha en fleece under också. Tycker inte den där ser för stor ut, Freja har 92 på sina men de börjar bli på gränsen med fleece under.

Kram

2017-02-24 @ 06:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback