Innan vi dör!

Gabriella Toresson / 26 Februari, 2017 kl 21:27 / Allmänt
0 kommentarer


Morgonen började i vanlig ordning AS-tidigt. Lillen vaknade 05.30 och ropade efter välling. Gick upp och gjorde välling som hon drack upp. Sen ville hon glo på youtube men där går min gräns. Alltså, 05.30 händer det ingenting roligt i vår familj. Vaknar ilse efter 6  slänger jag åt henne en telefon som hon får bläddra på länge innan vi stiger upp. Men före 6 får hon ligga mittemellan oss tyst som en mus.
 
Idag somnade hon iallfall om och vi vaknade strax efter åtta, betydligt bättre! Hon och Sebbe låg kvar i sängen och jag klev upp och bakade bröd. Väldigt snabbt gick dem att baka. Och goda blev dom. 
 
När dom stod i ugnen stodde jag ihop smet till american pancakes, första gången jag gjorde sånna och de blev riktigt goda! Uppskattad av maken och svägerskan. Ilse smetade mest på sylt och geggade..
 
 
Efter frukosten gjorde vi oss klara också skjutsade vi Bea till tåget, hon har vart här sen i onsdags och de känns som hon kom igår. När hon var avlämnad for vi till en slalombacke här i stan och åkte pulka, madrass och åt korv. Efter nån timme fick vi sällskap av några lagkamrater till Sebbe och deras familjer. Helt klart en bra dag! Tror klockan var närmande 16.30 innan vi åkte hemöver. Stannade och köpte thaimat på hemvägen som vi åt innan jag tog en magiskt skön pn i soffan! 
 
 
 
Nu är Sebbe och tränar och Ilse har slocknat här bredvid mig i soffan. Jag gillar såklart inte när Sebbe är borta flera dagar men ibland är det så skönt att vara ensam hemma om kvällen. Så tyst och skönt. Inte för att in make gör så mycket väsen av sig, men det är något visst med ensamhet. Jag gillar att vara ensam. I måttlig mängd. 
Nåja, helt själv är jag ju aldrig.
Ilse är ju precis jämt med mig men när hon sover räknas det ju inte. 
 
 
 
Ha en fin kväll allihopa! Nu blir det Innan vi dör och glass :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback