Fredag!

Gabriella Toresson / 10 Februari, 2017 kl 19:08 / Allmänt
0 kommentarer


Härliga fredag! Snön har ramlat ner från himlen idag så nu är det vitt och fint här i Karlstad. Inte jätte mycket snö har det kommit men ändå så de täcker backen.
 
Lämnade Ilse på förskolan imorse klockan nio och sen åkte jag och tränade faktiskt. Första gången jag gjorde någon större ansträgning med kroppen sen innan jag blev sjuk. Jag har aldrig varit vältränad men de få musklerna jag skrapat ihop på 25 år känns som bortblåsta. När Ilse hade somnat i bilen häromkvällen efter en match tog jag mig knappt upp för trappen med henne i famnen. Inte okej! 
Efter cirka 10 minuter på någon crosstrainer-liknande maskin så var jag heeelt slut. Kämpade fram till 40 minuter sen gick jag i uppförsbacke på löpbandet i 20 minuter. Kände mig som Anna i solsidan när jag stod där bland alla träningsvana personer. Nåja, nu kan det bara bli bättre. Snart kommer jag förmodligen börja hos en sjukgymnast också. Fick ju avboka första tiden och sen har jag inte fått någon ny! 
 
Hämta Ilse klockan 11 och då åkte vi hem och åt lunch, sen gick vi ner på stan och åt vanliga fredagsglass på carli. Mumma! Efter lite inhandling av fredagsmys och lite stros i butiker åkte vi hem och gjorde fruktsallad som Ilse valde till fredagsgotta. 
Sen bäddade vi med täcke och kudde på golvet och slog på Emil i lönneberga. Sen helt plötsligt vaknade vi av att Sebbe ringde, då var klockan 17.40. Har ingen aning om när vi somnade men är ganska säker på att Vilse söver oss inatt.. 
 
 
En nyvaken själ och en som fortfarande inte riktigt vaknat till! 
Hur mysigt med täcke och kudde på golvet?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback