2-åringen..

Gabriella Toresson / 05 Februari, 2017 kl 20:17 / Allmänt
2 kommentarer


En bra söndag går mot sitt slut. Vid elva åkte jag och Ilse mot råtorp och hängde med några kompisar till både Ilse och mig, trevligt! Glass till barnen och kaffe och kaka till mammorna (läs, thé för mig). Efter lite fika gick vi ut och kidsen åkte pulka. Det har kommit yttepytte lite snö här, verkligen yttepytte men tillräckligt för att kunna åka några åk i backen. 
När tiden hade passerat lunchdax sen länge åkte jag och Ilse och köpte max som vi åt här hemma. Klockan 16 var de hockey på vår tv. En välbehövlig vinst idag igen, tack och lov. 
Efter matchen har Ilse duschat, ätit gröt och gjort sig fräsch för en ny vecka på förskolan. Hoppas hon kan hålla sig frisk några veckor nu..
 
 
 
Alltså hörrni! Kan vi prata om 2-åringen? Jag har fått för mig att 2-åringen ska vara fantastisk. Rolig, gossig och snäll.
Ilse kan vara väldigt rolig men alltså hennes humör! My god! Hon prövar sin mor dagarna ut och dagarna in, Hon slåss,skriker och spottar! (tackar hennes pappa för de sistnämnda) Säger man åt henne eller emot henne får man passa sig för att inte åka på en rak höger, få en spott i ansiktet eller en unge som ligger raklång på backen och skriker rätt ut tills hon fått som hon vill. Jag vet liksom inte vad jag ska ta mig till, om hon inte väljer att slå mig etc när jag säger åt henne så tittar hon på mig det gulligaste hon kan tills hon ser att man är påväg att bryta ihop i skratt, då visar hon framnötterna och då kan ju ingen av oss hålla oss. Alltså, ingen vidare uppfostringsteknik. Enda gången hon faktiskt visar att hon lyssnar på vad man säger är när jag totalt brinner av. Då blir hon ju förmodligen livrädd och bryter ihop och de vill jag ju såklart inte. 
 
Finns det någon barnpsykolog här som kan berätta hur jag ska göra med min otroligt charmiga unge? 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Sigge är exakt likadan! Tror han är kung och äger allt och alla! Sparkas, puttas och slåss. Och får han inte som han vill bryter han ihop fullständigt 200 gånger om dan. Är nog bara att dom kommit på ett vinnande koncept och kör på d.😆

2017-02-05 @ 21:18:17
Postat av: Anonym

Hej Gabriella! Jag är släkt och vän med din pappa och halkade in här då du dök upp i mitt Insta flöde. Jag har en examen i psykolgi och socialt arbete och har jobbat i över tio år med barn, ungdomar och familjer inom Socialtjänst. Det du går igenom är fullt normalt, dock påfrestande då man som förälder kan känna sig fruktansvärt maktlös när ens två åring agerar ut. Jag kan gärna ge dig lite generella råd så om du vill kan du kontakta mig på Facebook/Messenger om du vill. Hälsningar Charlotta Donohue

2017-02-05 @ 21:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback