En bättre dag!

Gabriella Toresson / 29 November, 2016 kl 17:23 / Ulcerös Kolit
2 kommentarer


Gårdagen var ett brutalt krig, som alla hade förberett mig på. De kopplade ur ryggmärgsbedövningen och smärtan var ett faktum. Hela dagen från typ 11-01 är en som stor tjock svart smärtsam dimma. Runt 01 fick jag en annan form av smärtstillande tablett eftersom de jag fått under dagen uppenbarligen inte funkat och den gjorde susen. Sov till klockan 6, då fick jag alvedon och sov vidare till 8.30 ungefär.

Den här dagen har varit så mycket bättre. Kände mig så jäkla less imorse men efter ett rätt långt snack med kirurgen så kände bara att nä, nu jävlar. Jag krigade mig in i duschen och tvättade mig och gjorde mig klar för dagen. Att duscha, tvätta håret och klä på sig kan vara så brutalt jobbigt är svårt stt förstå. Men jag gjorde det och jag kände mig så jäkla grym efteråt. Jag har klarat mig på alvedon under dagen också så de känns skönt. Självklart kommer de säkert komma en lite dal igen då jag kanske kommer behöva ngt starkare men fram tills dess så njuter jag av att ha smärtorna något så när under kontroll.

Är ju verkligen inte smärtfri, jag ser ut som en räka i hållningen när jag går men jag tar mig iaf ut på lite småturer. Man kan inte begära så mycket mer just nu..


Kommentarer
Postat av: Ida

Vet ej riktigt hur jag kom in på din blogg, fast måste säga att du förtjänar en stor eloge för ditt kämpande. Även fast de kanske är helt vansinnigt just nu, så kommer de en dag då allt kommer kännas lättare. Tills dess hoppas jag att smärtorna går att kontrollera och att du finner styrka i din familj. :)

2016-11-29 @ 17:57:52
Postat av: Anonym

Du är imponerande stark!

2016-11-29 @ 23:21:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback