Skola, föris och arbetslöshet...

Gabriella Toresson / 15 December, 2016 kl 22:11 / Allmänt
4 kommentarer


I år igen hade jag sökt skola. Sammanlagt 11 utbildningar. sjuksköterska allihopa och överallt i Sverige. Jag kom inte in på en enda. Verkar det roligt det? Som lägst var jag reserv 43. Står kvar i reservkön här i Karlstad och hemma i Sundsvall. Inte för att jag skulle kunna flytta hem till Sundsvall OM jag skulle komma in där.
Smart gjort av alla som pluggat innan barn och giftemål måste jag säga! 
 
Så störigt att jag har så ruttna betyg så jag inte kan komma in någonstans. Dessutom har Ilse fått dagisplats som vi tackat ja till men jag tycker det känns knas att lämna henne på förskola om jag själv är hemma om dagarna. Ena sekunden tänker jag att jag ska använda dessa 15 timmar till att träna och återhämta mig så länge de behövs tills jag börjar känna mig som mig själv igen och andra sekunden känner jag bara NEJ, jag kan inte göra så mot henne. Hur ska jag kunna motivera mig att lämna henne där OM hon skulle vara jätteledsen?
Men vi får väl se hur det blir. Hon är ju ändå rätt stor nu och när vi hänger på öppna förskolan så är det hon och 1-åringar ungefär. Alla i hennes ålder går ju redan på föris och det är ganska stor skillnad på en 1-åring och en 2-åring. Det händer väldigt mycket på 1 år i deras ålder. 
Sånna här beslut önskar jag att någon annan tog åt mig! 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mormors älskling, ses umorron😘😘😘

2016-12-16 @ 18:10:42
Postat av: Anonym

Jag hade också problem att komma in på sjuksköterskelinjen, men då gjorde jag högskoleprovet och hamnade i kösystemet för de som gjort högskoleprovet och kom då in! OBS på att jag inte fick så högt, typ 0,4 eller 0,5 om jag minns rätt... det här var för 5 år sen, så jag vet inte om de har två kösystemt fortfarande. Värt att kolla upp vilket fall!

2016-12-17 @ 21:24:55
Postat av: Ida

Har också superkassa betyg! Men gjorde högakoleprovet och kom in på det! Snart gått min första termin. Gör Högskoleprovet säger jag bara! Går att göra 2 ggr per år. Jag gjorde det två gånger. Fick 0.85 sista gången och kom in på det!

2016-12-18 @ 13:12:48
Postat av: Anonym

Säger som de andra, gör högskoleprovet! Tar en dag men så värt att få större chans att komma in. Lycka till!

2016-12-28 @ 19:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback