Det svåraste..

Gabriella Toresson / 03 December, 2016 kl 16:33 / Allmänt
3 kommentarer


Det svåraste av allt som hänt den sista tiden är verkligen inte att jag bajsar genom en påse på magen. Jag tycker fortfarande att det är rätt praktiskt faktiskt. Men att se min "nya" kropp i spegeln är ju helt brutalt. Alla kommentarer jag kommer få och alla sneda blickar. Iofs så bryr jag mig inte om vad andra tycker eller tänker. Men jag vet att man ALLTID måste försvara sig om man väger lite för lite. Det fick jag göra för 10 kilo sen och jag kommer verkligen få göra det nu.

Jag tycker det är läskigt att se mig själv i spegeln. Jag vet att jag kommer gå upp i vikt men jag är ganska säker på att de kommer ta tid. Jag har aldrig haft lätt för att gå upp i vikt, även fast jag är väldigt duktig att äta. Så jag kommer inte mirakulöst gå upp 10-15 kilo på ett kick. Men jag längtar och väntar!


Kommentarer
Postat av: Elin

Har gått igenom samma resa med vikten, jag tappade (förlorade) drygt 15kg när jag gick med obehandlad diabetes. Rasade de sista 10kg under en månad. Hemskt jobbigt när alla trodde jag hade ätstörningar, men också skönt sedan när alla förstod. Det tog drygt 2 år innan jag var tillbaka helt och nu nästan 3 år senare så är min kropp tillbaka och även lite över det jag vägde innan. Jag var nere på 36kg, till mina 165cm. Förstår dig till 100%! Ingen i vården stressade upp mig i vikt vilket var skönt. Världens bästa personal på csk (särskilt på endokrin och diabetescentrum, hehe)! Ta din tid, din kropp är en superkropp som har tagit dig igenom sånt som andras kroppar inte har gjort! Heja dig!!

2016-12-03 @ 16:58:39
Postat av: Anonym

Låt folk tycka och tänka, du och dina nära vet ju varför du är smal. Tycker Du ser ju grymt fräsch ut Gabbi!

2016-12-04 @ 14:44:53
Postat av: Anonym

/Lina

2016-12-04 @ 14:45:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback