Dessa satans rubriker..

Gabriella Toresson / 28 December, 2016 kl 15:46 / Allmänt
0 kommentarer


Barnet och hennes pappa ligger och matchvilar tillsammans just nu. Alltid innan sena matcher måste ilse ta en nap för att orka med en kväll på ishallen. När matcherna börjar 19.00 är vi sällan hemma före 22.30 och de blir alldeles försent för henne om hon inte vilar. 


Normalt så sover hon inte på dagarna längre och har inte gjort det på bra länge. Jag önskar att hon ville sova på dagen för det är ju faktiskt skönt när man iallfall kan städa undan lunchen i lugn och ro. Men det är omöjligt att få henne att somna runt 12. Hon är helt enkelt inte trött. Normalt blir hon trött runt mellan 14-16 någon gång. Men somnar hon 14 sover hon ju lätt till 16.30 och sen söver hon både mig och Sebbe på kvällen. Inte roligt! 

Tänka sig, att vår unge imorgon blir 2 år! Vem kunde ana att vi får 2 år sen skulle sitta på ishallen och en av tjejerna sa "nu är de inte länge kvar till 2015 Gabbi, håll ut" 
-Ja, svarade jag. De kommer inte komma någon unge före nyår. 
Och tro på fasen att jag 5 timmar senare vaknade med jordens värkar. 
Ut kom en arg bebis som skrek och skrek i typ 3 månader. 
Men sen, ljuvligare unge har jag väl aldrig mött. Höhö. Knappt partisk mor! 

Hon är nästan helt blöjfri sen några veckor tillbaka. Jag har tyckt de varit svårt att veta när man ska sluta ha blöja när man är iväg. Men sen kände jag att ska hon ena sekunden kissa i blöjan och andra sekunden ska hon kissa i toan, då måste hon bli helt snurrig på mig!?
Hon är ju inte ens två år så om hon kissar ner sig 1,2 eller 3 gånger spelar väl inte direkt någon större roll för mig.
Nu har hon knappt aldrig blöja på dagarna utan bara när hon sover.
Imorse när hon kom in till oss och sa "kissa" gick hon till toaletten och då var blöjan fortfarande helt torr, efter 12 timmars sömn. Förmodligen en engångsföreteelse men ändå duktigt tycker jag! 




Skulle gärna vara barn 2016! 😊☝🏼


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback