Streptokocker, snor och feber...

Gabriella Toresson / 24 Mars, 2014 kl 16:33 / Allmänt
0 kommentarer


Det känns som att jag är en person som har sugit åt mig varenda liten bacill det här året (dock inte magsjukebaciller tack o lov)  har ju skrivit 2 gånger tidigare i år att jag vart förkyld och en tredje gång skulle de såklart bli. Förra veckan när jag var hemma var min kära lillebror hemma med mig i 2 dagar pga förkyldning och sen i helgen har ju pappa, elin, theo och kevin vart här och alla dom var förkylda och jag var såklart inte sen att haka på.
 
Söndagmorgon vaknade jag 07.15 och var tvungen att gå och koka té. Sedan dess har det känts som att jag sväljer knivar varje gång jag sväljer, den är ond, röd och svullen. Imorse ringde jag vårdcentralen här och fick tid ganska snabbt. Idag 13.20 var jag där. I telefonen berättade jag att jag hade lite svårt att svälja, då svarade hon med att jag fick en akuttid för hon hörde på rösten hur tjock jag var i halsen men OM de skulle bli värre så skulle jag inte tveka att komma tidigare för det kanske han vara en halsböld.. Haha.. När hon sa det fick jag ju typ diarré eftersom jag alltid tror det värsta. Sebbe har berättat att när han hade halsböld och trots det blev hemskickad från sjukhuset så var han nära döden. Hehe, borde nog tagit det med en nypa salt men det var ngt sånt som jag såg framför mig. 
 
Iaf, väl på vårdcentralen kände dokorn på mina körtlar och kollade ner i halsen och sa "och där är de ju halsfluss". Behövde inte ens göra ett rackarns halsprov och det är jag ju såklart glad för. Nu ska jag käka penicillin i 10 dagar sen hoppas jag INTE att jag blir förkyld mer det här året!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback