Ett försök!

Gabriella Toresson / 26 September, 2013 kl 14:45 / Allmänt
0 kommentarer


Okej! Jag ska göra ett försök till att börja skriva här igen. Sanningen är att jag tappade lusten till att skriva här när folk började lägga sig i vad JAG ska skriva i MIN blogg. Man behöver verkligen inte läsa vad jag skriver om man känner att man mår dåligt av det. Jag skriver för min egen skull och ingen annans. (Möjligtvis Izas då)

Det har verkligen gått lång tid sen jag skrev här sist. Som många vet har vi bosatt oss i Växjö och den första tiden här har varit rolig, spännande, skrämmande och jobbig. Jag är ju van att ha min familj nära och träffa dem i princip varje dag, nu blir det betydligt längre mellan gångerna och det är helt klart baksidan av min käre sambos yrkesval. Men jag är bombsäker på att jag kommer vara tacksam och glad över att jag sett lite annat än Sundsvall när jag blir lite äldre och klokare, utan Han hade jag inte flyttat en meter.
Jag är lyckligt lottad över att fått lära känna väldigt trevliga, härliga och underbara människor här redan och det är jag väldigt tacksam för!

Dagarna blir lite enformiga och Växjö har inte jätte mycket att bjuda på. Och när man spenderar den mesta av tiden hemma i lägenheten så blir man otroligt sugen på att göra saker och att köpa saker. Jag hör mig säga till Sebbe varje dag "det här skulle jag vilja ha" "vad ska vi göra" "vet du vad vi skulle behöva köpa" och han blir nog lite less på mig. Men vad kan han göra, mer än att flina och fråga vad vi nu behöver. Typ 😋

Idag är det torsdag och torsdag betyder städdag hemma hos oss. Jag har gjort att plock och skurat köket. Nu ska det bara dammsugas och moppas och toan ska få sig en omgång med klorin.
Sebbe åkte bort igår och kommer hem på lördag em så jag jag en del tid att döda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback