Om 5 år.

Gabriella Toresson / 22 Oktober, 2013 kl 12:47 / Allmänt
1 kommentarer


Någon smygare kommenterade och ville att jag skulle skriva om hur vårt liv ser ut om 5 år.
Så här kommer det.
 
Om 5 år hoppas jag verkligen att vi har barn. Om man ska lyssna på vad Sebbe säger så ska vi tydligen ha 2 då. Jag ska ha minst 3 år mellan mina barn, så 2 barn på 5 år kommer vara närmast omöjligt eftersom vi inte ska ha barn än!
Hus då. Såklart man vill ha hus, men jag vill inte bara kunna bo! Skulle jag få välja mellan att ha hus och inte kunna göra någonting eller att bo i lägenhet och kunna göra saker, så som åka på semester osv skulle jag LÄTT välja att bo i lägenhet. Kanske får en helt annan känsla när vi väl får barn men som jag känner nu så skulle jag inte tycka det var värt att ha mina barn på dagis typ 8-9 timmar på dagis för att vi måste jobba för att BARA KUNNA BO. Men såklart är min högsta önskan att vi ska ha råd att bo i hus och att vi inte ska behöva ha våra barn på dagis heeeeela dagar. Jag skulle somsagt inte tycka det vore kul att bara kunna bo. Jag skulle hellre se att någon av oss jobbade lite mindre och att vi bodde lite billigare. 
 
Vars vi kommer bo är ju högst oklart. En önskan från min sida är ju såklart att vi bor lite närmare min familj, det är såklart man vill de om man har barn. Jag vill inte att min mamma ska vara som en främling för sitt eget barnbarn såklart :P När vi flyttar hem kommer vi nog bo i bergsåkersområdet skulle jag tro. Längtar tills den dagen! 
 
Summan av detta är alltså: 1 barn, eventuellt hus om ekonomin tillåter och ett jobb till mig! 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Pluggar eller jobbar du något nu?:)

Svar: Nej, det gör jag inte!
GabriellaToresson

2013-10-22 @ 20:04:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback