Alltid lika trevlig läsning..

Gabriella Toresson / 18 November, 2013 kl 15:43 / Allmänt
1 kommentarer


Nästan varje gång man läser tidningen så får man läsa om att tjejer har blivit utsatta för vidriga övergrepp. Precis just nu satt jag och läste på ST's hemsida och två artiklar handlade om att tjejer har blivit våldtagna. Jag blir så arg så jag kan börja grina! Vilka normala personer utsätter andra människor för sånna här saker? Som min käre sambo säger; de skjuts för lite folk.


Ärligt, ska man behöva gå runt och vara skitnödig varje gång man sätter sin fot utanför dörren? 
Och till dig Sven-Åke Hammar. Tycker du att vi tjejer ska pälsa på att långkallingar, byxor, täckbyxor och dunjacka för att minimera risken för att bli våldtagna på sommaren? Får vi ta en del av ansvaret för att vi valde att ha på oss kjol under utekvällen, för att väder faktiskt tillät det? Nä nån måtta får de vara. Problemet är INTE vad tjejer väljer att klä sig i utan problemet ligger någon HELT annanstans. 
Grov våldtäkt 10 år?! För MIG är det helt galet. 10 år är en kort tid!! Jag vet inte hur jag skulle kunna gå vidare med mitt liv om jag hade vart med om något så hemskt. Men de som faktiskt gör nått så sjult ska väl inte ha ett maxstraff på 10 år??? 
Sjuk värld vi lever i. 




Kommentarer
Postat av: Iza

Hur får man tag på dig nu för tiden?? Ring mig när du kan.... !

2013-11-19 @ 10:53:59
URL: http://izabellatoresson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback