Byta stil i hemmet!

Gabriella Toresson / 02 December, 2013 kl 17:52 / Allmänt
3 kommentarer


Innan vi flyttade till Växjö hade jag bestämt mig för att ha lite modernare inredning. Jag beställde lite otypiska Gabbis-lampor och fat, men den här modernare stilen är också den lite dyrare stilen tyvärr. Det vi har handlat till den här lägenheten är ju sånt som vi antar kommer få flytta med till kanske flera olika städer och lägenheter, så sakerna kommer ju ta skada av flyttandet, så därför känns de inte kul att köpa lite dyrare grejer som kanske ska komma att bli förstörd i flyttar. Därför består de mesta av vårt hem av Ikeasaker, och inget fel med det, älskar MYCKET av ikeas grejer men nu börjar jag bli som lite mätt på det... Jag är less på de gamla och antika, rent av chabbychic får mig att vilja spy. 
(För att klargöra detta till folk som känner sig träffade, hos ANDRA är de fint. Men jag tycker det är uttjatat hos mig. Vissa grejer jag har här hemma köpte jag när jag flyttade hemifrån i januari 2011 så det är klart att man blir less på saker man haft så länge) 
 
Men som saagt så är ju allt en pengafråga och att köpa inredning till en läga på nästan 100kvm är dyrt, så då har man helt enkelt inte råd att köpa sakerna man egentligen skulle vilja ha, utan man får helt enkelt nöja sig med det som är okej. OCH det är mer än okej här hemma, vi har de rätt så trevligt men jag är ändå trött på vissa saker. Är less på gulligull-kuddar och mycket småprylar osvosv.. 
I Lammhult har dom en butik som heter Svenssons och de har så sjukt mycket snyggt. Tyvärr väldigt dyrt dock. 
 
Men jag har iaf bestämt mig för att när julpyntet är borta ska jag köpa lite saker som jag gillar numera. Ska tex kolla om jag hittar ngn annan matta till vardagsrummet, nya kuddar till soffan. Små saker som ändå gör rätt mycket. Och jag ska säga att mycket av det vi har här i lägan har vi fått av min mamma. Hon är världens bästa och hjälper alltid till, vi har fått otroligt mycket av henne till lägan. Mycket som vi har här är hennes gamla grejer också, som vi knyckt med oss.. haha.. 
 
Jag är inte helt tillsfred med hemmet just nu, jag får absolut ingen mys-stämning i fönstrena och rummet där vårat matbord står fryser man nästan när man kommer in i, så kalt (nej, inte kallt utan kalt) är de där inne och jag vet inte hur jag ska få till det. Några tavlor ska iaf sättas upp där inne! 
Saker jag mer än gärna skulle kunna tänka mig att ha här hemma! 
 

Kommentarer
Postat av: Syster

Att komma in till någon som har vitt och "gulligt" hemma är för mig så sjukt hemtrevligt! Jag tycker det är det absolut finaste och man får myskänsla av det tkr jag! Men smaken är som baken :-D

2013-12-02 @ 18:12:39
Postat av: Anonym

skulle man inte kunna få se mer bilder av eran lägenhet, hur de ser ut hemma hos er?:) Kram

2013-12-02 @ 21:46:45
Postat av: Emma

Håller med dig Gabbi! I mitt framtida hus blir det INTE shabby chic. Vi kmr inte ha råd med modernt rakt igenom men det är saker vi får önska. Förmodligen bättre kvalité på de dyrare grejerna. Inte för att låta kaxig men inte fasen skulle jag nu göra lantligt och shabby chic om jag flyttade? Butik Annelie fick ju till och med stänga igen för att hon kom på att hennes koncept var uttjatat/ syntes i ALLA hem och var som mest aktuellt typ år 2009!
/ Trendslaven

2013-12-02 @ 22:14:45
URL: http://emmawestling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback