Ensamhet, pyssel, gym och PAPPA! :)

Gabriella Toresson / 20 Januari, 2012 kl 15:55 / Allmänt
3 kommentarer


Veckan som kommer gruvar jag mig extremt mycket för. Sebbe åker bort på måndagsmorgon och kommer inte hem förrän på fredagsnatt.. Det betyder alldeles för många ensamma timmar för mig. Och för många sömnlösa nätter. Det är sånna här gånger jag önskar att jag hade lite närmare hem, så jag kunde ta ett tåg hem till Sundsvallet istället för att vara ensam. Men, det är ju lite svårare än så tyvärr.. Efter Sebbes jobbiga och tråkiga resa är dom ledig i tre dagar.. Man kan ju alltid hoppas på fyra om dom vinner sista matchen innan "uppehållet". Men med den tränaren, knappast!
.
Jag tror att jag, liksom man syster ska köpa något pyssel. Mitt temperament är inte direkt gjort för att pyssla men jag behöver ett tidsfördriv! Iza, har du börjat använda scrapbooking än? Det verkar kul och när man ser bilder på det är det väldigt fint! Men som sagt, jag är ingen pysslare men man kan ju alltid testa :) Jag har ju all tid i världen på mig att lära mig!
.
Strax ska jag bege mig till gymmet där jag duktigt nog ha vart hela veckan även fast jag har sagt att jag inte behöver skorna. Är det bröllop så är det och jag vill ju såklart bära upp tärnklänningen på ett rättvist sätt, alltså inte se ut som en säck pärer ;)
.
Just det, en grej till! GRATTIS TILL VÄRLDENS BÄSTA PAPPA! Som fyller år idag! Hoppas du får en grym dag och att du får några presenter ;)
Även grattis till farmor som också fyller år idag :)
Nejnej, gymmet kallar.. Har jag tur så kanske jag har fått ett paket på posten idag :)

Kommentarer
Postat av: Mormor

Äntligen låter det ju lite bättre, att du skall börja med lite pyssel jättebra. Förstår att det är lite tråkigt när Sebbe är borta men med lite pyssel går det fort. Älskar dej.

2012-01-20 @ 16:42:01
Postat av: Martina

Finns det inget arbete som är typ volontärsarbete, på tex ett barnhem eller liknande som du skulle kunna sysselsätta dig med? Du har ju alltid varit en sån som vill hjälpa de svaga i samhället. Jag tror det vore något för dig, så du känner att du gör något bra av all ledig tid!

2012-01-20 @ 21:14:09
Postat av: Syster

Kolla upp det med barnhem, tkr jag också! Men sen pyssel är ju för rolgit :) Börja brodera lite dukar, läs böcker och scrapbooka ! Pussilipuss

2012-01-21 @ 12:08:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback